اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ فرماندار شهرستان بجنورد از افتتاح فاز نخست پروژه انتقال پساب بجنورد تا دو ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۱۳
نویسنده اسدالله ابراهیمی

باقرپور صبح امروز یکشنبه (۱۵ بهمن) ۱۴۰۲ در آیین افتتاح پروژه‌های دهه فجر بجنورد اظهار کرد: افتتاح پروژه انتقال پساب مرکز استان به پتروشیمی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که دو ماه آینده فاز نخست آن به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با اتمام فاز نخست پروژه تصفیه خانه و همچنین اتمام حفر هشت حلقه چاه از پلنگ دره و اختصاص سه حلقه چاه آب پتروشیمی، منابع آب شرب مرکز استان تقویت می شود.

باقرپور بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد منابع آبی شهرستان بجنورد وابسته به سد شیرین دره است و به دلیل کاهش نزولات آسمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین به سمت تامین پساب به عنوان منبع آب پایدار برای صنایع حرکت می‌کنیم.

وی گفت: ظرفیت تصفیه خانه بجنورد نیز از ۱۸ میلیون متر مکعب در حال ارتقا به ۳۸ میلیون متر مکعب است که ۳۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ظرف ۶ ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

باقرپور به وضعیت حاشیه نشینی در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در بجنورد ۲۶ نقطه حاشیه نشین وجود دارد که نشان از وضعیت نامناسب و آسیب‌های مهاجرت از روستا به شهر دارد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است تا خدمات را به سمت روستاها سوق دهیم تا مهاجرت معکوس شود و بتوانیم جمعیت روستایی را به عنوان یک جمعیت مولد حفظ کنیم.

وی افزود: خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد جمعیت روستانشین در کشور را دارد به همین دلیل ۳۰‌درصد اعتبارات شهرستان را به حوزه کشاورزی اختصاص داده‌ایم.

فرماندار بجنورد همچنین گفت: در دهه مبارک فجر امسال قرار است ۱۵۱ پروژه ظرف مدت سه روز با اعتبار ۸۶۵ میلیارد تومان در شهرستان بجنورد افتتاح شود. دو پروژه مهم نیز کلنگ‌زنی خواهد شد . /خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها