مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خبر داد

مجهز شدن‌۱۰۰‌سایت به اینترنت فورجی (FG ) در خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ ۲۰۸ پروژه مخابراتی استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۱۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی صبح امروز (۱۵ بهمن ماه) در آیین افتتاحیه پروژه‌های این مجموعه با حضور استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: شاخص هوشمندی استان در دولت الکترونیک را ارتقا می‌دهیم. در این راستا توسعه فیبر نوری در استان آغاز شده است.

رسول علی اصغرپور با بیان اینکه رینگ پروتکشن فیبر نوری استان برقرار شده است، ادامه داد: به‌عنوان مثال تا پایان سال گذشته فقط ۲۶ سازمان از فیبر نوری استفاده می‌کردند، اما اکنون ۲۸۰ درخواست از مراکز مختلف برای توسعه فیبر نوری و استفاده از خدمات آن را دارند.

وی ادامه داد: به‌تازگی در روستاهای شهرستان‌های مختلف استان بیش از ۴۸ کیلومتر فیبر نوری با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

اصغرپور همچنین گفت: توسعه و راه‌اندازی اینترنت بسیار پرسرعت در استان نیز انجام شده و زیرساخت آن در ۱۱ مرکز ایجاد شده که به دنبال آن، بیش از ۱۰۰۰ مشترک جدید داشته است.

وی  به پروژه‌های دهه فجر امسال در شهرستان بجنورد اشاره کرد و افزود: احداث چهار سایت جدید همراه اول، توسعه فیبر نوری روستایی به طول ۳۱ کیلومتر با بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، توسعه فیبر اینترنت خانگی و اینترنت بسیار پرسرعت از جمله این پروژه‌ها در مرکز استان است.

به گفته او، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در ۳۸ سایت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان، افزایش پهنای باند دیتا در سه مرکز با اعتبار ۶ میلیارد تومان، توسعه مراکز کم‌ظرفیت روستایی در ۱۶ مرکز با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از جمله پروژه‌های دهه فجر امسال در استان محسوب می‌شود.

امروز ۲۰۸ پروژه مخابراتی با اعتباری بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها