توسط انتشارات قلمداران جنوب منتشر شد؛

کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها »

مراسم « دوستداران امام علی (ع)» با حضور حجت الاسلام میثم دهقان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر ، جمعی از نویسندگان ،هنرمندان و ورزشکاران استان بوشهر در کتابخانه خلیج فارس شهر بوشهر برگزار شد .
کد خبر: ۱۴۴۳۵۳۴

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد-رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نخستین همایش دوستداران امام علی (ع) که به همت انتشارات قلمداران جنوب برگزار شده بود بیان کرد : اهمیت شناخت ابعاد شخصیتی امام علی (ع) از منظرهای مختلف به ویژه ورزش و ادبیات در شرایط کنونی حائز اهمیت است . 

حجت الاسلام میثم دهقان با اشاره به برخی خصوصیات مهربانی مولای متقیان علی (ع) افزود : امام علی (ع) بسیاری از مشکلات مردم را با محبت و مهربانی حل می کرد . 

وی با اینکه کتاب نهج البلاغه شامل خطبه ها ، نامه ها و جملات کوتاه حکیمانه است خاطرنشان کرد : این کتاب در حوزه ادبیات به معنای راه و روش بلاغت است . 

در ادامه حسین رستاخیز با بیان اینکه موضوع احترام اجتماعی پایه و اساس بسیاری از حقوق و امتیازات و تکالیف انسانی می باشد خاطرنشان کرد : حرمت اجتماعی نه تنها به منزله یک حق بلکه مجموعه ای از حقوق و غیر قابل سلب و انتقال می باشد .

این پژوهشگر خاطر نشان کرد : پی بردن به اهمیت احترام و ارزش های درونی و فضائل اخلاقی در بطن کرامت قرار دارد . 

مسعود عرب زاده مدیر عامل باشگاه قلمداران هنر جنوب در حاشیه این مراسم خاطر نشان کرد : ۵ تن از ورزشکارانی که از سال 1401همزمان با آشوب ها و اختشاشات در ایران در شرایط بسیار سخت و به صورت خودجوش و انقلابی در کنار تیم قلمداران هنر جنوب بودند به پاس فعالیت و ارج گذاری از مقام شامخ شهدا «عبدالکریم نیسنی ، نعمت الله امین نژاد، مسعود لطفی ،علی روشن خواجه ، سیدابراهیم مهیمنی » تجلیل و تقدیر بعمل آمد . 

شایان ذکر است ؛ در بخش دیگر این مراسم نیز از 9 عنوان کتاب منتشر شده جدید انتشارات قلمداران جنوب ، شامل«نسبت میان مولفه ی احترام اجتماعی با سرمایه اجتماعی از منظر حضرت علی (ع)، حسین رستاخیز ، سانازرستاخیز،» «جدول وقف و ابتدا درقرائت ترتیل قرآن کریم سید علی حسینی » ، «سحرگاه 19 رمضان ،زنده باد کتاب ،عبدالرضا محمدی‌نژاد »، اندیشه های تربیتی و قیام عاشورا محمود خدری » ، «خاص باش ،سیده طیبه ابراهیمی»، «شُنبه در آیینه تاریخ ابراهیم ابراهیمی»، «راز رهایی ، غلامرضا زاهدی» « تک چراغ سید محمدرضا جعفری»،رونمایی شد. 

در این مراسم ، با قرآئت قرآن مجید سید علی حسینی ، شعر خوانی شاعران سیروس فتحی ، محمد امینی و مشاعره نوجوانان سید رضا مهیمنیان نژاد ، زهرا رجب پور و هنرمند شعبده باز، امرالله باقر زاده ،رونمایی از فراخوان ادبی « شعر و داستان »خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها به همت قلمداران جنوب و با مجری گری سبحان زنگی همراه بود . 

گفتنی است این برنامه روز چهارشنبه 11 بهمن از ساعت 16 بعداظهر در کتابخانه عمومی خلیج فارس ، سالن اجتماعات نیمای جنوب برگزار با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بنیاد شهید و امور ایثار گران استان ، مجمع مردمی ورزش استان ، قرارگاه تحول اجتماعی برگزار شد.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها