یزد- محمد جواد ابوالحسینی گفت: در دهه فجر امسال ۷۷۳ پروژه با مبلغ ۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری می شود که ۲۸ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان از این میزان در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیردولتی است.
کد خبر: ۱۴۴۳۳۳۳
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرحهای شاخص مورد بهره برداری در دهه فجر امسال  شامل هشت طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۴۳ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۲۰ میلیارد تومان و در حوزه گردشگری نیز ۳۳ طرح با ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها تعداد چهار هزار و ۴۶۸ نفر به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

محمد جواد ابوالحسینی  گفت: در حوزه طرح‌های عمرانی و در بخش راه و راه آهن نیز در ایام دهه فجر شاهد بهره‌برداری از ۲۰ کیلومتر طرح دو خطه بافق – ارژنگ و ۱۶ کیلومتر اصلاح خطوط فرعی راه‌آهن خواهیم بود.

وی همچنین از افتتاح ۲۲ طرح بهسازی و اصلاح مسیر با اعتبار ۵۴۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: شش طرح نیز در حوزه آب استان با اعتبار ۵۶۲ میلیارد تومان و در حوزه برق نیز طرحهایی با سرمایه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسند.

ابوالحسینی گفت: یکی از طرح‎های مهم حوزه فرهنگی استان که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، تالار مرکزی یزد است که این طرح پس از ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آن، در ایام الله دهه فجر با تزریق۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار در دو سال اخیر، آماده بهره برداری شده و ۱۴ درصد، سرانه فرهنگی استان را افزایش خواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین با اشاره به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان که اغلب به پروژه های نیمه کاره اختصاص دارد، افزود: در سفر رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این بخش مورد توجه جدی قرار گرفت که به دنبال مصوبات این سفرها، هشت بیمارستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از این پروژه ها، بیمارستان مهریز است که ۲۸۰ میلیارد تومان به نرخ امروز برای توسعه آن هزینه شده است.

ابوالحسینی گفت: در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی نیز ۱۱۸ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی چهار شهرک صنعتی در سطح استان یزد اختصاص یافت.

وی با اشاره به ۱۸ پروژه آبخیزداری اجرا شده در استان یزد افزود: بعد از سیل سال گذشته، اتفاقات خوبی در حوزه آبخیزداری رخ داد و پروژه های متعددی در این زمینه اجرا شد.

معاون استاندار یزد همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۸۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

ابوالحسینی در مورد حوزه‌های عمرانی استان اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه ترافیک درون و برون شهری، با اقدامات صورت گرفته از جمله ایجاد توقفگاه‌ها یا نوروزگاه‌ها در ایام نوروز سال جاری، رتبه اول کاهش تصادفات فوتی کشور را طی ۹ ماهه امسال را در کشور کسب کردیم.

وی گفت: رفع ۳۹ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان نیز با عزم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام یا در حال اجراست و امیدواریم تا شش ماهه اول سال آینده هیچ نقطه حادثه‌خیزی در استان نداشته باشیم.

ابوالحسینی از فعالیت ۵۴۳ دوربین نظارتی درون شهری و ۸۵ دوربین در حوزه برون شهری خبر داد و تصریح کرد: هوشمندسازی حمل و نقل بار و مسافر را نیز در استان با جدیت دنبال می‎کنیم و امیدواریم افزایش حداکثری ظرفیتها و رضایت مردم را شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها