مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون:

۲۰ پروژه مدرسه‌سازی در تیران و کرون فعال است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه مدرسه‌سازی به همت خیرین و مردم در این شهرستان فعال است.
کد خبر: ۱۴۴۲۵۸۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ حسین صائبی، مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در آئین کلنگ‌زنی سالن چندمنظوره مدرسه امام مهدی (عج) این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ پروژه مدرسه‌سازی به همت خیرین و مردم در این شهرستان فعال است.

صائبی افزود: نزدیک به ۵۰ پروژه ساخت کلاس درس و سالن‌های چندمنظوره طی سال‌های اخیر توسط خیرین اجرا شده که بیش از ۲۰ باب آن با حمایت دولت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه منابع دولتی محدود است اضافه کرد: کمک خیرین در احداث و تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی رفع نیاز آموزشی را هر چه سریع‌تر به همراه خواهد داشت و دانش‌آموزان از محیط‌های جدید استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اظهار داشت: برای مدارس شش کلاسه اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال نیاز بوده و تکمیل و تجهیز آن هم متناسب با امکانات موردنیاز تا بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

صائبی به احداث سالن‌های چندمنظوره در مدارس اشاره کرد و گفت؛ این سالن برای نمازخانه برگزاری امتحانات و مراسم‌ها و جلسات استفاده می‌شود که یکی از دغدغه‌ها و نیازهای مدارس است و خیرین در این باره پیش‌گام شده‌اند. 

وی اضافه کرد: انگیزه خیرین برای سالن‌های چندمنظوره تقویت شده و همین موضوع به اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی و آموزش خانواده کمک کرده و پدر و مادرها مهارت‌های زندگی را فرامی‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون به قدمت بالای مدارس اشاره کرد و بیان داشت: ۳۵ درصد از مدارس این شهرستان قدمتی بالای ۴۰ سال دارند و تقریباً ۱۰ درصد آمار مدارس این منطقه نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

صائبی ادامه داد: اگر مشارکت و همکاری خیرین در مدرسه‌سازی نبود در حال حاضر با مشکل کمبود محیط آموزشی روبرو بودیم و باید مدارس دو شیفت ایجاد می‌کردیم.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون بر لزوم همکاری خیرین در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی پرورشی و قرآنی نیازمند حمایت است تا علاوه بر رشد استعدادها موضوعات تربیتی فراگیر شود.

وی به توزیع شیر برای سلامت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ۷۰ مدرسه ابتدایی این شهرستان شیر رایگان را در بین دانش‌آموزان خود توزیع می‌کنند بیش از ۸ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی تیران و کرون شیر رایگان دریافت می‌کنند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها