گزارش «جام‌جم» از سری جدید برنامه «بگو بخند» شبکه نسیم

بامزه‌ها به خط

نگاهی به سری جدید برنامه «بگو بخند»

دورهمی کمدین‌ها

«بگو بخند» یکی از برنامه‌های پربیننده شبکه نسیم است که مدتی است پخش سری جدید آن آغازشده. برنامه‌ای که در آن افراد بااستعداد حوزه طنز با هم به رقابت می‌پردازند و فضای مفرحی را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. دراین برنامه یک‌سری داور هم حضور دارند که شرکت‌کننده‌ها را قضاوت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۴۲۲۴۹
 
یکی ازنکات مهم و مثبت این برنامه در کنار فضای سرگرم‌کنندگی که ایجاد می‌کند این است که کمدین‌ها ازسراسرکشور فرصت حضور در این برنامه را پیدامی‌کنند. هنرمندانی که شاید دراستان و شهر خودکمتر مجالی برای ارائه استعداد خود داشتند. از این رو می‌توان گفت این برنامه توانسته به‌نوعی کشف استعداد کرده و فرصتی برای کمدین‌هایی باشد که بعد از این برنامه مسیر زندگی‌شان تغییر کند.اما این برنامه داورانی هم دارد که برخی از آنها با داوران فصل قبلی برنامه مشترک هستند. هنرمندانی که خودشان در زمینه طنز و کمدی آدم‌های موفقی هستند و از این رو می‌توانند قضاوت درستی داشته باشند. به‌خصوص شهاب عباسی که در زمینه کارگردانی هم تجربیاتی دارد و حتی در گفت‌وگویی گفته بود از افراد مستعد و برگزیده در آثار خود هم دعوت به همکاری خواهد کرد. نعیمه نظام‌دوست یکی دیگر از داوران این مسابقه است که روحیه مادرانه‌ای نسبت به شرکت‌کننده‌ها دارد و با همین مهربانی و روحیه‌ای که از او سراغ داریم، شرکت‌کننده‌ها را قضاوت و به‌نوعی فضای برنامه را با حضورش تلطیف می‌کند.
از نکات مهم و مثبت دیگر این برنامه، توجه به هنرمندانی است که به‌نوعی معلولیت دارند و کمدی نشسته اجرا می‌کنند. البته این مورد در فصل اول بیشتر بود و در فصل دوم به‌دلیل این‌که رقابت، جدی‌تر شده و داورها هم سختگیرتر شده‌اند حضور این افراد در برنامه هم بالطبع کمتر شده است اما با توجه به این‌که تمام افرادی که در هر دو فصل برنامه بگوبخند حضور پیدا کرده‌اند و دیده و شناخته‌شده‌اند، شاید بتوان برای آنها آینده بهتری در حرفه خودشان متصور شد یا در آثار تلویزیونی به‌عنوان چهره‌های جدید مشغول به فعالیت شوند. 
نکته دیگری که در این میان حائز اهمیت است، حضور عبدا... رواست که به‌عنوان میزبان با این برنامه همکاری می‌کند. روا تجربه اجرای آثار طنز را دارد. از طرفی با ادبیات و شعر هم آشناست. بنابراین می‌توان گفت گزینه مناسبی برای اجرای بگو بخند بوده است. روا، آدم شوخ‌طبعی است و با طنز هم قرابت دارد. خیلی‌ها هنوز او را به‌واسطه برنامه «ویدئوچک» می‌شناسند؛ برنامه‌ای که از شبکه ورزش پخش می‌شود و روا با اتفاقات و حواشی ورزشی و به‌خصوص فوتبال شوخی می‌کند. بنابراین می‌توان گفت تهیه‌کننده در انتخاب مجری و داورها هوشمندی خاصی داشته و انتخاب‌های درست و مناسبی انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها