کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در سخنانی نسبت به خطر قحطی قریب‌الوقوع در نوار غزه هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) در گفتگو با روزنامه «الشرق الاوسط» هشدار داد: قحطی قریب الوقوع شده است و این تراژدی تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر قربانی داشته که ۶۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد که اکنون باید این رنج را پایان داد و سازمان‌های بشردوستانه در تلاش برای مهار بحرانی شدن وضعیت انسانی در غزه هستند.

لازارینی در ادامه کار روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در غزه را «استثنایی تحت شرایط غیرممکن» توصیف کرد و گفت که آن‌ها بهای سنگینی را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنروا بیش از ۱۵۰ کارمند را از ابتدای جنگ از دست داده است و آن‌ها معلم، پرستار، مهندس یا کارکنان منابع انسانی بودند.

لازارینی ادامه داد: ساکنان نمی‌خوابند و آنچه را که دارند با یکدیگر تقسیم می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها هر دو روز با یک وعده غذایی سر می‌کنند. آن‌ها در وضعیت سلامتی بسیار ضعیفی زندگی می‌کنند و تعدادی به دلیل ادامه حملات، اقدامات خصمانه و بمباران کشته می‌شوند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره خواست رژیم صهیونیستی مبنی بر برچیدن کلی آنروا نیز اضافه کرد: آنروا از مجمع عمومی و کشور‌های عضو آن حکم دارد، بنابراین این در حیطه اختیارات مجمع عمومی و کشور‌های عضو آن است. سوال این است که اگر آنروا در غزه حضور نداشته باشد، چه کسی فردا به ۳۰۰ هزار کودک، پسر و دختر در مدارس ما آموزش می‌دهد؟

لازارینی همچنین در پیامی به اهالی غزه گفت: آنروا در غزه باقی خواهد ماند و همچنان به شما کمک می‌کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

newsQrCode
برچسب ها: آنروا غزه قحطی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها