کارشناس حوزه روابط بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

سیاست قاطع مقابله با توطئه گران

جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به انجام اقدامات مخرب و تهدید امنیت ملی از سوی دشمنان، توطئه گران و گروه‌های تروریستی که از سوی نظام سلطه حمایت می‌شوند هشدار‌های لازم را دارد و تجربه نشان می‌دهد که هر گونه اقدامی در جهت اخلال در نظم و امنیت کشور با پاسخ سختی از سوی نظام مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۱۳۱۱
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین
 
 
 
 
 
سیاست قاطع مقابله با توطئه گران
 
جواد منصوری سفیر پیشین ایران در چین در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به ضربه کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع توطئه گران و تروریست‌های اجاره‌ای در پاسخ به شرارت‌های آن‌ها در داخل و خارج از کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره نشان داده است که در برابر هر گونه تعرض و آسیبی که متوجه تمامیت ارضی و مصالح و امنیت کشور شد قاطعانه پاسخ خواهند داد. طی هفته‌های گذشته ما شاهد چند عملیات خرابکارانه و جنایتکارانه از سوی عوامل رژیم صهیونیستی و برخی از گروهک‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین در داخل کشور به نمایندگی از نظام سلطه بودیم و به محض وقوع این جنایات با قاطعیت اعلام کردیم که حتما پاسخ سختی را به عاملان این حوادث تلخ خواهیم داد.
 
وی بیان اینکه که حفظ و حراست از منافع ملی به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست تصریح کرد: در چند سال اخیر بار‌ها مقام معظم رهبری و سایر مسئولان ایرانی به صراحت اعلام کردند که ما برای دفاع از امنیت، موجودیت و تمامیت ارضی کشورمان به هیچ عنوان با کسی مسامحه نمی‌کنیم و به همین دلیل است که سیاست مقابله را به صورت جدی از چند سال گذشته اجرا کردیم.
 
این کارشناس حوزه روابط بین الملل ادامه داد: اکنون با بررسی شواهد و نتایج اتخاذ چنین سیاسی درمی یابیم که این رویکرد از سوی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و بین المللی تاثیر بسزا داشته و حتما مورد محاسبه از سوی دشمنان ایران قرار می‌گیرد. 
 
منصوری با اشاره به پاسخ سخت ایران به متعرضان امنیت و تمامیت ارضی کشور گفت: واکنش سخت جمهوری اسلامی نسبت به شهادت سردار سلیمانی در سال ۹۸ و زدن پایگاه آمریکایی عین الاسد و همچنین تحولات مربوط به پاییز ۱۴۰۱ و نقش آفرینی گروهک‌های تجزبه طلب و متعاقب آن، کوبیدن پایگاه پژاک و ده‌ها عملیات مختلف دیگر گواه روشنی از عزم جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه هر عامل برهم زننده و مخل امنیت کشور است و این قاطعیت نشان داد که دشمنان بخوبی متوجه شدند که ایران قادر است به نحوی که صلاح می‌داند مقابله کند و این مساله‌ای است که دیگران هم فهمیدند و اگر هم کسانی درکی از این موضوع ندارند و کماکان بخواهند به شرارت‌های خود ادامه دهند باید منتظر ضربه شصت جمهوری اسلامی باشند. 
 
وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر تروریست‌ها چند اقدام جنایتکارانه را در بلوچستان، کرمان و دیگر مناطق کشور انجام دادند و بنابراین لازم بود که طراحان این عملیات کور تنبیه شوند. عملیات امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه اربیل و هدف قرار دادن مقر‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و همچنین انجام عملیات در سوریه و بمباران پایگاه‌های متعلق به گروهک تروریستی داعش این پیام را به روشن به مخالفان جمهوری اسلامی داد که ما از ابزار‌های مناسبی برای گوشمالی دادن توطئه گران برخورداریم. 
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در برخورد با معاندان و معارضانی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند گفت: نکته مهم دیگر آنکه ما در این حوزه نه تنها از خودمان دفاع می‌کنیم حتی به دیگران برای دفاع از خودشان مشورت می‌دهیم و در صورت لزوم به آن‌ها کمک می‌کنیم. کمااینکه می‌بینیم جریان‌های مقاومت از سبک و راه ایران برای مقابله با توطئه و تحریکات دشمن بهره می‌برند.
 
سفیر پیشین ایران در پاکستان با اشاره به همراهی برخی از دولت‌ها با برخی از توطئه گران و میزبانی آن‌ها از گروه‌های جنایتکار خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد مساله فعالیت برخی از توطئه گران و گروهک‌های تروریستی از خاک برخی از کشور‌های پیرامونی علیه جمهوری اسلامی ایران است. به هرحال بواسطه تسامح برخی از دولت‌ها میزبان توطئه گران هستند و در برخی از مواقع مساعدت‌هایی هم به عاملان جنایت می‌کنند که در همین راستا جمهوری اسلامی هشدار‌های لازم را داده است و آن‌ها باید نسبت به رفتار خود با توطئه گران تجدید نظر کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها