یزد- محمد حسین سلمانی گفت: در سال جاری پذیرش ضمانت نامه بانکی در گمرک یزد 153 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۷۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیرکل گمرک یزد با اشاره به تسهیل ورود موقت و قطعی کالا به کشور با پذیرش ضمانت نامه بانکی از سوی گمرک اظهار داشت: پذیرش ضمانت نامه بانکی در این گمرک در سال جاری 153 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن رشد داشته است.

محمد حسین سلمانی گفت: در سال جاری بیش از 4 هزار و 240 میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی برای واردات قطعی و موقت کالا به کشور از تولیدکنندگان، تجار و واحدهای تولیدی مختلف پذیرش شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن 153 درصد رشد یافته است.

وی افزود: برای واردات قطعی کالا از گمرک یزد به کشور در سال جاری بیش از 3 هزارو 865 میلیارد  ریال ضمانت نامه بانکی از تولیدکنندگان، تجار و واحدهای تولیدی دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن بیش از 132 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک یزد ادامه داد: مواد اولیه در ورود موقت با ارائه تضمین بدون حقوق و عوارض  به کشور وارد می شود و محصول تولیدی پس از تكميل، تعمير يا فرآوري به خارج از کشور صادر می شود.

وی در پایان ارزیابی در محل، ترخیص نسیه، پذیرش درخواست‌های ایجاد انبار اختصاصی ، استرداد حقوق و عوارض گمرکی و عدم ارسال مجدد کالای صادراتی مشمول تعیین ماهیت به آزمایشگاه در چارچوب مقررات را از دیگر تسهیلات گمرک برای ترخیص کالا ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها