خاطرات کاغذی

سفر قلم‌مو و مداد

خاطرات کاغذی

ماجرا‌های بهاری کوتوله

دنیای کوتوله‌ها معمولا از جمله سوژه‌های بکر و وسوسه‌برانگیز انیماتور‌ها است. خالقان این دنیای تماشایی منحصر به‌فرد، در پرداختن به ویژگی‌ها و زندگی تماشایی این موجودات خیالی همیشه به بهترین شکل ممکن توانسته‌اند مخاطب کودک را با خود همراه کنند، چرا که دنیای رنگارنگ خیال‌پردازی کودکان را به خدمت می‌گیرند. 
کد خبر: ۱۴۴۰۰۴۴
نویسنده مریم فلاح

کارتون «ماجرا‌های بهاری کوتوله» حکایت کوتوله‌ای بود که شکل و شمایلش از خطوط مورب قرمز و سیاه، تشکیل شده بود و بسیار نزدیک به نقاشی‌های ساده کودکانه بود. انیمیشنی کوتاه بر گرفته از افسانه‌های کهن کشور لهستان. کوتوله قرمز و سیاه وظیفه‌ای نداشت جز این‌که اولین نشانه‌های بهار را به بچه‌ها نشان دهد.

 این اثر توسط انیماتور و نقاش معروف لهستانی ویتولد گیرز در اواسط دهه ۶۰ میلادی تولید شده بود. کارتون‌های خاطره‌انگیز «پسر مبتکر» و «فیل سفید» از دیگر آثاری است که از این هنرمند دیده‌ایم.

ماجرا‌های بهاری کوتوله با عنوان اصلی (Wiosenne przygody krasnoludka, Czerwone i Czarne)، به معنی «ماجرا‌های بهاری کوتوله قرمز و سیاه» و با عنوان انگلیسی (Spring Adventures of a Dwarf, Red & Black) محصول سال ۱۹۵۹ کشور لهستان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها