اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مهم ترین پروژه ها و طرح های در حال اجرای خراسان شمالی در حوزه ی آب، با هدف رفع نیاز بخش های شرب، کشاورزی، صنعت و ... در حال اجراست .
کد خبر: ۱۴۳۹۸۳۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

یکی از مهمترین این پروژه ها در قالب مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان و تحت عنوان جهاد آب رسانی با حجم سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان با ۷۷۱ کیلومتر لوله گذاری، ساخت ۹۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۲۵ هزار و ۹۸۰ متر مکعب و احداث ۲۷ باب ایستگاه پمپاژ در ۱۶۴ روستا در حال اجراست . 
این پروژه که قرار است تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد، جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر را در خراسان شمالی از آب شرب سالم بهره مند می کند. 
رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی ضمن بیان مطالب بالا،  از تشکیل کار گروه اطلاع رسانی جهاد آبرسانی در استان خبر داد و افزود: این کارگروه با حضور و مشارکت صداو سیمای استان، شرکت آب و فاضلاب استان، روابط عمومی استانداری، مهندسی تیپ حضرت جوادالائمه (ع) به عنوان مجری طرح، گروه آموزش همگانی آبفا و مجری پروژه های محرومیت زدایی استان تشکیل شده است . 

 گفتنی است؛ پیش از این نیز پروژه های متعددی از قبیل آبرسانی به شیروان از چاه های آهکی اجرا شده و هم اکنون نیز آبرسانی به بجنورد از ۸ حلقه چاه پلنگ دره در حال اجراست .
همچنین اهتمام جدی در تکمیل دو سد در حال ساخت؛  گلمنده و بیدواز  و  انتقال آب های شمال استان به چهار شهرستان نیز با اخذ مجوز ماده ۲۳ ، با پیگیری استاندار خراسان شمالی با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید. 
مهم ترین مشکل استان خراسان شمالی تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی است و  این مشکل در دولت فعلی به درستی تشخیص داده شد و مطالعات، طرحها و برنامه ها و  پروژه های متعددی برای تأمین این نیاز اجرا و یا برنامه ریزی شده است.
استاندار در اغلب جلسات به اقدامات شایسته دولت در این زمینه در خراسان شمالی اشاره می کنند و در سفر مقامات کشوری به استان و در سازمان ها و وزارتخانه ها و هر جایی که در پیشبرد این پروژه ها و برنامه ها موثر باشد به صورت علمی و تخصصی ورود کرده و موانع این طرح ها را رفع و پیگیر موضوع هستند.
نعیمی، اهمیت اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، شهرها و روستاها و... را مورد توجه قرار داد و  به تغییرات اقلیمی؛ کاهش بارندگی ها ، افت سطح آب های زیرزمینی، عدم رعایت الگوی مصرف و... اشاره کرد و گفت : ضرورت وجود کارگروهی با عنوان اطلاع رسانی جهاد آبرسانی در استان احساس شد و این کار گروه شکل گرفت و سعی خواهد کرد اطلاع رسانی جامعی از جهاد آبرسانی به مردم ارائه کند. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها