مدیرعامل سرخ های پایتخت تشریح کرد:

آخرین وضعیت سرمربی پرسپولیس

تکلیف نیمکت پرسپولیس فردا مشخص می‌شود

۷خوان استعفا

۴۹ ماه حضور در پرسپولیس و ۷ استعفا که ۵ بار آن در دوره رضا درویش بوده. یحیی گل‌محمدی ۲۳ آذر ۹۸ و در دوره محمدحسن انصاری‌فرد روی نیمکت پرسپولیس نشست با ۵ مدیرعامل در دوره سرمربیگری‌اش همکاری کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۹۵۱۰
 
انصاری‌فرد ۲۰ اسفند۹۸ به دلیل اختلاف با وزیر ورزش و هیات مدیره پرسپولیس استعفا کرد و جای خود را به مهدی رسول‌پناه داد. اولین استعفای گل‌محمدی زمان مدیریت رسول‌پناه بود. شهریور۹۹ دراعتراض به نقل‌وانتقالات ضعیف پرسپولیس درآستانه لیگ قهرمانان آسیا چند ستاره خود را از دست داد اما در نهایت یحیی در پرسپولیس ماند و تیم را به فینال آسیا رساند. اختلاف یحیی و رسول‌پناه منجر به جایگزینی جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه شد. اوضاع اما در ظاهر تفاوتی نکرد. ۲۲ دی ۹۹ بعد از دربی ۹۴ که در آخرین ثانیه‌ها با گل مهدی قائدی ۲ بر ۲ مساوی تمام شد، یحیی بار دیگر استعفا کرد و گفت مدیریت باشگاه، هیات مدیره و وزارت ورزش سعی در تضعیف باشگاه دارند. با این حال یحیی در دوران سمیعی قهرمان لیگ بیستم شد و پس از آن سمیعی جای خود را به مجید صدری داد.  دوره سرپرستی صدری دوره پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی و بی‌پولی‌های ادامه‌دار باشگاه بود. در نهایت ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ صدری صندلی ریاست را به درویش واگذار کرد. ازاینجا ۵استعفای یحیی در زمان درویش شروع می‌شود. اولی در اعتراض به بدقولی‌های مدیریت قبلی مبنی بر پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان بود و نداشتن محل تمرین. درویش با یک‌سری وعده یحیی را نگه داشت، با این حال یحیی ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ بعد از دربی ۹۸ و در اعتراض به تصمیمات داوری، در اقدامی احساسی این بار با یک استوری و با نوشتن کلمه خداحافظ از استعفای خود خبر داد.استعفای بعدی پس از کسب ۳ گانه بود در روز دهم خرداد ۱۴۰۲. این بار هم به دلیل عملی نشدن وعده‌های مالی مدیرعامل در قبال بازیکنان. امسال و در تابستان پرسپولیسی‌ها یک استعفای دیگر از سمت یحیی گل‌محمدی را به خود دیدند. این بار در اعتراض به این‌که تدارک مناسبی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته نشده است. و حالا استعفای آخر و جدی‌تر از ۶ استعفای قبلی که هفتمین استعفای گل‌محمدی در ۴۹ ماه اخیر به شمار می‌رود، در پایان نیم فصل و در اعتراض به عملی نشدن وعده‌ها. استعفایی که مهر تایید آن را کریم باقری با یک استوری خسته نباشید برای «آقای جام‌ها» گذاشت. گرچه درویش دو بار با این استعفا مخالفت کرده، اما به نظر می‌رسد این آخرین استعفای گل‌محمدی در پرسپولیس باشد و این بار قرار نیست عمر دوران حضور او روی نیمکت قرمزها در ۵۲ سالگی یحیی به عدد ۵۰ماه برسد. فردا تکلیف نیمکت پرسپولیس در جلسه مهم هیات رئیسه مشخص خواهد شد. چه کسی در نیم فصل دوم روی نیمکت قهرمان فصل گذشته خواهد نشست؛ مهدی تارتار که برای حضور احتمالی در پرسپولیس بند فسخ قرارداد در سربرگ ملوانی‌ها دارد، برانکویی که معلوم نیست تا کجای جام ملت‌ها روی نیمکت عمان باشد یا خود یحیی گل‌محمدی که پرسپولیسی‌ها بیش از هر چیز به استعفاهای برگشت‌پذیر او در این ۴ سال عادت کرده‌اند؟ 

سردرگمی هواداران پرسپولیس 
هواداران پرسپولیس روزهایی را تجربه می‌کنند که در چند سال اخیر چندان با آن آشنا نبودند. در حالی که دیگر تیم‌های مدعی مذاکرات خود برای جذب بازیکنان در نقل و انتقالات زمستانی را شروع کرده‌اند، داستان برای قرمزها بسیار متفاوت است. یحیی گل‌محمدی از سرمربی‌گری این تیم استعفا داده و با توجه به واکنش‌ افرادی همچون کریم‌باقری و مدیر برنامه‌های یحیی، باید بازگشت او به نیمکت پرسپولیس را کاملا منتفی دانست. در این شرایط و اوضاع، حالا تمام نگاه هواداران به مدیرعامل پرسپولیس است؛ اما آنچه در این شرایط از طرف مجموعه مدیریتی باشگاه به سمت هواداران فرستاده شده، ابهام و شک است.  باشگاه هنوز به صورت رسمی پایان کار گل‌محمدی را اعلام نکرده وگفته فردا(یکشنبه) جلسه هیات مدیره در این باره برگزار می‌شود. از آن طرف هم آنقدر بازار شایعات داغ است که فقط بر سردرگمی پرسپولیسی‌ها افزوده می‌شود. برخی می‌گویند باشگاه منتظر نتایج تیم‌ملی عمان در جام ملت‌های آسیاست تا شاید زمینه بازگشت برانکو فراهم شود. برخی هم از گزینه‌های داخلی همچون مهدی تارتار سخن می‌گویند. اماهواداران و فوتبالی‌ها به خوبی می‌دانند که ازدست دادن زمان برای تعیین سرمربی جدید چقدر می‌تواند در ادامه فصل برای قرمزها زیان‌بار باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها