طی انعقاد تفاهم نامه بین علوم پزشکی و ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه جوالائمه استان؛

آغاز طرح شهید سلیمانی ۲ در خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت جوانی جمعیت و تاکیدات ایشان به ضرورت تلاش همه اعم از مردم و مسئولان برای افزایش نسل، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه حضرت جواد الائمه استان با محوریت اجرای طرح شهید سلیمانی ۲ منقعد شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۷۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

صبح امروز (شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲) رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه جمعیت، با بیان اینکه تجربیات گذشته نشان داده که هر جا مردم در صحنه حضور داشتند موفقت حاصل شده است، عنوان کرد: با بهره گیری از این تجربیات، امروز در حوزه جوانی جمعیت که از سیاست های کلان نظام و فرمایشان رهبر فرزانه است، برای حضور و مشارکت مردم تصمیم گیری و تصمیم سازی شده است.
دکتر جواد شاهین فر با بیان اینکه اجرای موفق طرح شهید سلیمانی یک در استان با همراهی جامعه بسیج، اندوخته ای ارزشمند است، ادامه داد: بر همین اساس نیز دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مصمم است تا با اجرای طرح شهید سلیمانی۲، استفاده از راهبرد جلب مشارکت جامعه به خصوص در مناطق ویژه از لحاظ جمعیتی، مداخلات لازم و به موقع انجام دهد و قدم هایی را برای ارتقاء شاخص های جمعیتی در آینده بردارد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح گروه های هدف شامل زوجین نابارور، زوجین بدون فرزند، زنان متقاضی سقط عمدی جنین و دختران و پسران در سن ازدواج، شناسایی و در راستای رشد شاخص های جمعیتی و متناسب با نیاز آن ها، مداخلات و اقداماتی انجام می شود.
جانشین فرماندهی در ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه حضرا جواد الائمه (ع) نیز در این جلسه، گفت: یکی از دغدغه های مهم کشور موضوع جمعیت و فرزندآوری است و چنانچه در این باره چاره اندیشی نشود، شاهد مشکلاتی در آینده خواهیم بود.
سرهنگ محمد براتی، با بیان اینکه تمام ظرفیت های بسیج در تمام استان آماده همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی ۲ است، عنوان کرد: هم افزایی دانشگاه و بسیج برای اجرای این طرح آثار و برکاتی را برای استان به همراه خواهد داشت.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه، فرزند آوری در استان مثبت و رو به جلو است و امیدواریم با اجرای ای طرح، رشد قابل ملاحظه ای در جمعیت را شاهد باشیم.

آغاز طرح شهید سلیمانی ۲ در خراسان شمالی
دکتر محمدرضا اکبری، معاونت بهداشتی دانشگاه نیز جزئیاتی از طرح را ارائه و بیان کرد: پس از ابلاغ سیاست های جمعیتی به دانشگاه ها توجه به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت در اولویت برنامه های دانشگاه قرار گرفته است.
وی با اشاره به موفقیت استان در اجرای طرح شهید سلیمانی یک در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در استان، بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی ۲، خانواده های نیازمند به آموزش، مشاوره های روانشناسی، پزشکی، مذهبی و حمایت مالی شناسایی و جهت دریافت خدمات به کمیته های تخصصی قرارگاه شهید سلیمانی ارجاع می شوند.
بنابراین گزارش، طرح شهید سلیمانی دو با هدف ارتقاء شاخص های جمعیتی استان اجرایی می شود. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها