نایب رئیس کشاورزی اتاق ایران مطرح کرد؛

ضرورت آموزش کشاورزان برای حرکت به سمت «کشاورزی نوین»

هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، آموزش کشاورزان را رکن اساسی برای توسعه این بخش دانست و گفت: تحقق کشاورزی نوین به دانش افزایی و آموزش بخش کشاورزی وابسته است.
هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، آموزش کشاورزان را رکن اساسی برای توسعه این بخش دانست و گفت: تحقق کشاورزی نوین به دانش افزایی و آموزش بخش کشاورزی وابسته است.
کد خبر: ۱۴۳۹۲۷۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان هامان هاشمی ارتقاء کشاورزی و مکانیزه شدن را برای بهبود اقتصاد این بخش ضروری دانست و اظهار کرد: دنیا تحقیقات زیادی برای افزایش بهره وری محصول و به حداقل رساندن مصرف منابع ملی و طبیعی در توسعه کشاورزی داشته است.

نایب رئیس کشاروزی اتاق ایران، با تاکید بر این که در تهیه محصولات کشاورزی کشور، انرژی و منابع ملی زیادی مصرف می شود، گفت: متاسفانه به دلیل سنتی بودن کشاورزی شاهد مصارف زیاد آب، کود، سم و همچنین صدمات زیاد به خاک هستیم.

هاشمی لازمه حرکت از کشاورزی سنتی، پر هزینه و کم درآمد به سمت کشاورزی اقتصادی و مدرن را آموزش جوامع کشاورزی دانست و یادآور شد: هنوز بخش زیادی از جامعه کشاورزی ما با روش های نوین فاصله دارد و باور تاثیر این تکنولوژی برای آن ها به دلیل فقدان آموزش کافی سخت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان خواستار توسعه آموزش های کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقاء این آموزش ها شد و تاکید کرد: خوشبختانه جامعه دانشگاه و متخصص زیادی توسط دانشگاه های کشور بخصوص دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آموزش دیده اند و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی می تواند متخصصان دانشگاهی را برای توانمندسازی کشاورزی به کار گرفت.

وی با تاکید بر این که ورود تکنولوژی به کشور و بهره گیری از آن نیازمند حمایت های ویژه است، یادآور شد: متاسفانه به دلیل تحریم و بحران اقتصادی موانع زیادی برای ورود و استفاده از تکنولوژی وجود دارد که در صورت رفع آن ها می تواند امیدوار بود در مسیر کشاورزی اقتصادی قرار گرفته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها