سیاستمداران لبنانی در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

گفتمان مقاومت را نمی‌توان ترور کرد

شهادت مظلومانه شهید صالح العاروری به دست رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی، بار دیگر پرده از ماهیت تروریستی و متوحش تل‌آویو و حامیان غربی آن برداشته است. پس از شکست رژیم‌صهیونیستی در عرصه نظامی، اولویت این رژیم بر ترور فرماندهان حماس در داخل و خارج از فلسطین اشغالی قرار دارد و ترور العاروری برگرفته از استراتژی صهیونیست‌ها مبنی بر هدف قراردادن فرماندهان حماس است.
کد خبر: ۱۴۳۹۲۵۹
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
به عبارت بهتر، رژیم‌صهیونیستی به‌دلیل عدم توانایی و ضعف اطلاعاتی در ترور رهبران حماس در داخل غزه اقدام به ترور فرماندهان حماس در خارج از فلسطین کرده است که در این میان تمرکز این رژیم بر فرماندهانی است که نقش اصلی را در حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی دارند. العاروری فردی است که رژیم‌صهیونیستی بارها اعلام به ترور او کرده بود و وی را مغز متفکر مقاومت فلسطینی درداخل کرانه باختری به‌دلیل نوع ارتباطات ومحل تولدش می‌دانستند. به گونه‌ای که صهیونیست‌ها بارها اعلام کردند که العاروری خطرناک‌ترین عضو حماس است. دراین خصوص، با برخی سیاستمداران و شخصیت‌های لبنانی گفت‌وگو کرده‌ایم.

ترور العاروری نشانه استیصال صهیونیست‌هاست
ناصر قندیل، سردبیر نشریه البناء در خصوص ترور شهید العاروری به جام‌جم می‌گوید: «ترور شهید العاروری، عمق ناتوانی و شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه را به تصویر می‌کشد. صهیونیست‌ها به‌وضوح می‌دانند که هزینه و تبعات این ترور برای آنها بسیار سنگین است اما با توجه به شکست سختی که در جنگ غزه پذیرفته‌اند، دست به این اقدام زده‌اند. بدون شک ترور شهید العاروری و فرماندهان حماس واقعیات میدانی و محیطی را در جنگ غزه تغییر نمی‌دهد. این قاعده در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته نیز به اثبات رسیده است. اکنون عزم مقاومت فلسطین و لبنان در مواجهه با صهیونیست‌ها بیشتر از قبل شده است اما این مقاومت، با قاطعیت و درایت صورت می‌گیرد.»
نماینده‌سابق پارلمان‌لبنان اظهارداشت:«ترور شهید العاروری نه ازسر قدرت، بلکه ازسرناتوانی واستیصال صهیونیست‌هاست. همان‌گونه که اشاره کردم، این ناتوانی با گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز جنگ غزه تشدید شده و در آینده نیز شاهد روند تصاعدی آن خواهیم بود.»

سیدحسن نصرا... به وعده خود عمل خواهد کرد
حسن جشی، نماینده پارلمان لبنان نیز در گفت‌وگو با جام‌جم ضمن محکوم‌کردن اقدام رژیم‌صهیونیستی در ترور شهید العاروری تاکید کرد: «ما از یک‌طرف با نقض حاکمیت یک کشور مستقل (لبنان) از سوی رژیم اشغالگر قدس مواجه هستیم. قطعا این اقدام به معنای تجاوز به خاک لبنان است و صهیونیست‌ها با سخت‌ترین تبعات و عواقب آن مواجه می‌شوند. از سوی دیگر، سیدحسن نصرا... در سخنرانی معروف خود در خصوص جنگ غزه تاکید کرد که هر شهروند یا شخصیتی در لبنان مورد هدف قرار گیرد، بدون پاسخ نخواهد ماند. اکنون رژیم اشغالگر قدس در خاک لبنان دست به جنایت زده و قطعا حزب‌ا... نیز به وعده خود در خصوص انتقام متقابل از تل‌آویو پایبند خواهد بود.»
این نماینده لبنانی تصریح کرد:«صهیونیست‌ها درصدد بسط دامنه نبرد هستند تا بتوانند به بهانه آن، برای خود برای فرار از شکست در جنگ غزه زمان بخرند. صهیونیست‌ها رسما شکست خورده‌اند.»

گفتمان مقاومت را نمی‌توان ترور کرد 
شیخ صهیب الحبلی، عضو ارشد علمای مقاومت لبنان نیز در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار داشت: «دشمنان با ترور فرماندهان مقاومت و به‌شهادت‌رساندن آنها، نمی‌توانند گفتمان مقاومت را ترور کنند. این مجموعه (گفتمان مقاومت) شکل گرفته و هر روزه شاهد ارتقا و گسترش ابعاد آن هستیم. در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی، رزمندگان حزب‌ا... لبنان و در جنگ غزه، مقاومت فلسطین صهیونیست‌ها را به زانو در آورده است. حتی استراتژیست‌ها و تحلیلگران صهیونیستی نیز نسبت به شکست در جنگ اخیر اذعان کرده‌اند. در چنین شرایطی اساسا صهیونیست‌ها قدرت انکار شکست خود را ندارند و در مقابل، دست به اقداماتی ازجمله ترور فرماندهان مقاومت می‌زنند. خیزش امروز مقاومت در سراسر دنیا، به برکت خون همین شهدا صورت گرفته و در آینده نیز این پیروزی و نصرت الهی از آن جبهه مقاومت خواهد بود. مقاومت توانسته قدرت موازنه را نه‌تنها در جنگ غزه، بلکه در سراسر منطقه به سود خود تغییر دهد. حتی حمایت کامل آمریکا از رژیم‌صهیونیستی و خیانت برخی کشورها و مهره‌های غرب و تل‌آویو، تاثیری در جلوگیری از این شکست تمام‌عیار نداشته است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها