مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی در استان خبر داد و گفت: در این راستا در شهر صنعتی البرز یک تفاهم نامه امضا شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی در استان خبر داد و گفت: در این راستا در شهر صنعتی البرز یک تفاهم نامه امضا شده است.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۱۲

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:هنرستان‌های جوار شهرک‌های صنعتی در استان در حال پیگیری است که در این راستا در شهر صنعتی البرز یک تفاهم نامه امضا شده است و امسال ۳۳ دانش آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند و برای احداث ۷ مدرسه به این صورت هدف گیری شده است.

وی افزود: سیاست فعلی تعلیم و تربیت بر این است که حدود ۴۸ تا ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت کار و دانش و فنی و حرفه‌ای گسیل شوند. دانش آموزانی که به این سمت می‌روند باید به تخصص در رشته خاص برسند. این افراد پس از اتمام دوره دبیرستان تقریبا به لحاظ شغلی به یک اکتفا می‌رسند.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلاس بدون معلم در سطح استان وجود ندارد، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید هزار و ۱۳۳ معلم جدید جذب آموزش‌و‌پرورش استان قزوین شدند.

سیاهکلی مرادی اضافه کرد: مناطقی مانند طارم، الموت و کوهین در زمینه معلم و دانش آموز جمع اضداد هستند که برخی مدارس از دانش آموز تخلیه شده اند. همین هفته گذشته در شهر صنعتی البرز یکی از مدارس تغییر کاربری به ارزش ۱۲۰ میلیارد در نظر گرفته شده است که از محل مولدسازی است. بخشی از مولدسازی در قالب تجاری سازی قرار می‌گیرد. بخش قابل توجهی از مولدسازی مدارس در همان مدرسه و منطقه هزینه می‌شود.

این مسئول گفت: به عنوان یک معلم، موافق تحصیل مختلط نیستم، اما گاهی اوقات چاره‌ای وجود ندارد. بر اساس قانون اگر در مقطع متوسطه اول مدرسه‌ای ۷۶ دانش آموز داشته باشد مستقل قلمداد می‌شود. البته مساله سرویس بهداشتی مختلط در اینگونه مدارس ضعف مدیریتی است. برخی اوقات دامن زدن به این مسائل هزینه دارد. این مساله چه در مدارس متوسطه و چه در مدرسه ابتدایی پذیرفته نیست.

سیاهکالی مرادی در ادامه گفت: اولیای دانش آموزان از تکرار دستوری مطالب بپرهیزند. در آزمون‌های نهایی استاندارد بیشتری در نظر گرفته می‌شود و هیچ سوالی خارج از کتاب مطرح نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها