رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

ورود سامانه بارشی از فردا به استان و هشدار زرد هواشناسی

سه سامانه ضعیف بارشی هفته جاری هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۰۵
به گزارش جام جم آنلاین،ولی بهره مند افزود: نخستین سامانه بارشی روزهای دوشنبه و سه شنبه دهم و یازدهم دی ماه جو کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می دهد که هواشناسی در این خصوص هشدار زرد صادر کرده است.
وی از پیش بینی رگبار باران، رعد و برق، افزایش وزش باد و مه در این این سامانه خبر داد و گفت: جاری شدن روان آب ها در مسیل ها، لغزندگی جاده ها،احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات و کاهش دید دور از انتظار نییست.
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان توصیه کرد: دربازه زمانی فعالیت این سامانه از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها خودداری، از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز و همچنین از انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.
وی از کشاورزان خواست تا برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از خسارت به محصولات کشاورزی مانند انتقال محصولات خود به انبارهای امن را انجام دهند.
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به عشایر توصیه کرد: از چرای دام هایشان در نزدیکی رودخانه ها جلوگیری و برای عبور از رودخانه ها احتیاط کنند.
بهره مند تاکید کرد: همچنین پرهیز از پارک خودروها در نزدیکی درختان، پاکسازی آبراه ها و کانال های شهری استحکام بخشی سازه های موقت ضرورت دارد.
هشدار زرد برای شرایط جوی، هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود.
در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است بتوانند به کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
بنابراین توجه به محتوی هشدار و ارزیابی اینکه آیا فعالیت افراد می‌تواند تحت تأثیر این هشدار قرار گیرد مهم است.
مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه بوده و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.
بهره مند تاکید کرد: همچنین در سه روز پایانی هفته جاری نیز جو استان شاهد 2 سامانه بارندگی دیگر خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها