مدیرکل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در برنامه هدف اصلاح ۱۳ نقطه حادثه‌خیز راه‌های استان مصوب شده بود که تاکنون ۳ نقطه ایمن‌سازی و مابقی در مرحله اجرا هستند. 
کد خبر: ۱۴۳۸۵۲۲
نویسنده ابوالفضل شمسی

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، روح الله غلامی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار تصادفات استان نگران‌کننده‌ است که زیبنده استان نیست، اظهار داشت: نقاط ضعف حوزه عملکردی را می‌پذیریم،کما اینکه اصلاحات انجام شده در سطح محورهای استان در سال جاری نسبت به آمار سال گذشته قابل مقایسه نیست و بسیار بیشتر از قبل است.

 

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 700 کیلومتر خط‌کشی در محورهای استان انجام شد و در سال جاری نیز تاکنون 1300 کیلومتر خط‌کشی انجام شده است که در حال حاضر با توجه به شرایط جوی محدود شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری 380 کیلومتر راه اصلی بهسازی و 225 کیلومتر راه روستایی احداث شده، ادامه داد: این عملکرد بسیار مهم هستند اما با افزایش کیفیت سطح رویه محورها سرعت خودروها نیز افزایش یافته و میانگین سرعت خودروها در محورهای سطح استان 80 الی 83 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که نسبت به سال گذشته 5-6 کیلومتر افزایش داشته که به ازای افزایش هر کیلومتر سرعت خطرات و تصادفات نیز افزایش پیدا می‌کند. در برنامه هدف اصلاح 13 نقطه حادثه‌خیز مصوب شده بود که تاکنون 3 نقطه ایمن‌سازی و مابقی در مرحله اجرا هستند.

 

وی با بیان اینکه نقض قوانین و مقررات شاه کلید رخ دادن تصادفات است، اظهار کرد: سرعت نیز در حوزه نقض قوانین مهمترین عامل است و با افزایش اقدامات این اداره‌کل در حوزه راه و نگهداری راه‌ها تصادفات کاهش نیافته بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل شده است. همیشه هرجا مردم پای کار آمدند دستگاه‌ها موفق شدند که در مورد کاهش تصادفات نیز همت مردمی را طالب هستیم، چراکه ماهیت راه‌های استان کوهستانی و پر از پیچ و قوس و مستعد تصادف هستند و می‌طلبد کاربران جاده‌ای با احتیاط بیشتری تردد کنند.

 

غلامی بیان داشت: خطا‌های انسانی امری مهم و دخیل در تصادفات است چراکه طبق گزارش پلیس‌راه استان اکثر تصادفات در محورهای چهارخطه که داری تابلو علائم و خط‌کشی و نورکافی و ... هستند رخ می‌دهد که علت اصلی آن وجود خودروهای شوتی در مسیر یا سرعت غیرمجاز است. همچنین تابلوهای علائم موجود در محورها امری مهم برای جلوگیری از رخ‌داد تصادفات هستند، اما متأسفانه برخی افراد با سرقت این تابلوها به افزایش تصادفات کمک می‌کنند و سبب می‌شود که روند تصادفات همچنان رو به افزایش باشد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها