آخرین اخبار مستند درباره نقل و انتقالات نیم فصل

زمستان داغ

رضا عنایتی دوباره به استقلال خورد

آبی در رویای قهرمانی نیم فصل

جار و جنجال‌ها هر چه بود تمام شد. اعتراض و واکنش نسبت به بازگشت امتیازات کسر شده سپاهان و پرسپولیس بالاخره یک جایی تمام شد تا از امروز شاهد آغاز هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران باشیم، هفته‌ای که می‌تواند به معنای قهرمانی نیم فصل آبی‌های پایتخت باشد به شرط آن‌که سپاهان بدجوری مقابل نماینده قزوین کوتاه بیاید.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۳۲
 
آبی‌ها بعد از بازگشت چهار امتیاز کسرشده سپاهان صدر جدول را ازدست دادند وخشمگین وناراحت روی پله دوم لیگ ایستادند. اماهمه چیز قرار نیست همین جا تمام شود. شاگردان جواد نکونام تمام تقلای خود را برای قهرمانی نیم فصل انجام می‌دهند، حتی اگر رویایی دور از دسترس باشد. 
     
تقابل قوی با ضعیف؟ 
تقابل استقلال و پیکان را می‌توان خیلی ساده این‌طور تعریف کرد: دیدار یک تیم قوی با یک تیم ضعیف. تمامی آمارها و ارقام ثبت شده از سوی دو تیم تا این لحظه از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران این ادعا را ثابت می‌کند. استقلال به عنوان تیم دوم جدول رده‌بندی تا این هفته ۲۱ گل به ثمر رسانده و دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. اما پیکانی‎ها تا اینجا فقط هفت گل زده‎اند و دومین تیم ضعیف لیگ از لحاظ گلزنی محسوب می‎شوند. وضعیت دفاعی دو تیم نیز تفاوت زیادی با هم دارد. استقلال تا این هفته هشت گل دریافت کرده و برترین تیم لیگ از این حیث است. پیکان اما ۱۵ گل خورده تا این لحظه ثبت کرده است. پیکانی‌ها رکورددار مساوی در لیگ‌برتر هم هستند و با هشت مساوی فعلا در صدر قرار دارند. 
   
فرار نکو از بحران 
رضا عنایتی، این باردرمقام سرمربی پیکان مقابل تیم سابقش یعنی استقلال قرار می‌گیرد. شگفت این‌که عنایتی با کارنامه ضعیف خود در مربی‌گری‌، چه در رده باشگاهی و چه در تیم‌ملی امید، پیش از آغاز فصل یکی از گزینه‌های سرمربیگری در تیم استقلال بود. به هرحال دست تقدیر بار دیگر رضا آقای گل را مقابل استقلال قرار داده است. استقلال تحت هدایت جواد نکونام نیز وضعیت جالبی در لیگ ندارد چرا که در پنج هفته اخیر فقط یک برد داشته‌اند. بقیه دیدارهای آنها مساوی شده است. نکونام با توجه به این‌که تیم نیاز مبرم به برتری دارد و البته از فشارهای ناشی از بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس عبور کند باید به هر شکل ممکن پیکان را ببرد. استقلال به هرحال نیازمند سه امتیاز این مسابقه است. هم برای این‌که شاید رویای قهرمانی نیم فصل محقق شود، هم برای این‌که تیم از بحران فاصله بگیرد. 

نکته۱: ایمان سلیمی مدافع تیم استقلال مصدومیت خود را پشت سر گذاشته اما مشخص نیست بتواند بازی کند یا خیر.  

نکته ۲: دیدار استقلال و پیکان با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. با حکم کمیته انضباطی تماشاگران استقلال به صورت تعلیقی از حضور در ورزشگاه محروم هستند.

کری قبل از مسابقه: حامد پاکدل بازیکن پیکان که سابقه پرسپولیسی بودن دارد گفته که تمام تلاش خود را می‌کند تا سومین گل فصل خود را مقابل استقلال به ثمر برساند. 

جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: استقلال (۲) و پیکان (۱۳)
نتیجه هفته قبل استقلال: تساوی یک بر یک مقابل گل‌گهر
نتیجه هفته قبل پیکان: تساوی بدون گل مقابل فولاد
بهترین گلزن استقلال: کوین یامگا و مهرداد محمدی (۴ گل)
بهترین گلزن پیکان: سامان نریمان جهان (۳ گل)

رضا عنایتی: نگران گل نشدن موقعیت‌ها هستم 
سرمربی پیکان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال گفت: یک فوتبال کاملا قابل احترام را مقابل فولاد بازی کردیم. کمی نگران هستیم که این موقعیت‌ها به گل تبدیل نمی‌شود. فردا هم یک روز خاص برای ماست و من خودم خیلی هیجان‌زده هستم. وی افزود: استقلال کلا تیم خطرناکی است. روی نقاط ضعف و قوت استقلال برنامه‌ریزی و در طول هفته نیز تمرین کرده‌ایم. عنایتی تاکید کرد: اگر یک بازیکن سرما بخورد، ما بدبخت می‌شویم! بعضی اوقات باید با شرایط کنار آمد. باز هم می‌گویم، بازیکنان باکیفیتی داریم که اگر آنها را وارد زمین کنیم، شاید شرایط خیلی خوبی برای ما رقم بزنند، اما میدان دادن به بازیکن جوان ریسک بالایی دارد و با توجه به موقعیت حساسی که داریم، متأسفانه نمی‌توانیم چنین کاری کنیم.

محمد نوازی: کلاه سرمان می‌رود، اما تیم بزرگی هستیم
دستیار نکونام به جای او در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان شرکت کرد. نوازی گفت: پیکان تیم جوان و باانگیزه‌ای است. مربی آنها عوض شده و انگیزه مضاعفی در بازی‌های آخر پیدا کردند. وی افزود: تلاش می‌کنیم تا در بازی آخر نیم‌فصل‌مان که برای ما حیاتی است، با حضور تماشاگران یک بازی خیلی خوب به نمایش بگذاریم و بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. ما تلاش‌مان برای رسیدن به بالای جدول بوده و الان هم هستیم. دستیار نکونام ادامه داد: اتفاقاتی که رخ می‌دهد حاشیه‌ساز است. مقداری اثر می‌گذارد اما تمام تلاش این است که با آرامش کار کنیم و کاری به حاشیه‌ها نداریم. نوازی ادامه داد: من فکر می‌کنم تصمیماتی که گرفته می‌شود، مقداری عجولانه است. روی رنگ تصمیم گرفتن باعث می‌شود این اتفاقات بیفتد. وی در پایان گفت: یک سری‌ها می‌خواهند اتفاقات را بیندازند گردن دیگران، در صورتی‌که ما هر چقدر هم سرمان کلاه برود، تیم ما بزرگ است اتفاقی رخ نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها