هشدارهای مالیاتی به دارندگان کسب و کار

مهمترین بخش مالیاتی ثبت اظهارنامه است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات ۲۵ درصدی از طلا کذب است.
کد خبر: ۱۴۳۷۷۲۲
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: «عیسی اورج زاده» در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون، اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده بوده و تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید است، مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها هیچ گونه مالیات جدیدی بر خریداران طلا وضع نشده است بلکه اصل طلا هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از نظر سازمان مالیاتی ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

اورج زاده گفت: تنها تکلیف قانونی که از قبل برای اعضای صنف طلا در نظر گرفته شده بود، این است که طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین، بر اساس جزء ۴ بند «ب» ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، از اول دی ۱۴۰۲ مکلف شدند به سامانه مودیان مالیاتی متصل شوند و صورتحساب‌های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند و این در راستای الزام قانون تسهیل کسب و کارها است و نرخ جدیدی از مالیات طلافروشان مطرح نیست.

وی تاکید کرد: طلافروشان مانند سابق ملزم هستند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و کارمزد طلا بپردازند و هیچ حکم جدیدی برای طلافروشان وجود ندارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها