ساکنان بافت فرسوده شهری خراسان جنوبی در طرح «کلید به کلید»، با ۴۰ درصد تخفیف زمین دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۳۷۶۱۹

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس اداره بازآفرینی شهری خراسان جنوبی گفت: طرح کلید به کلید از اقدامات دولت سیزدهم برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری است.

اله پور با بیان اینکه امدادرسانی و خدمات دهی در زمان بحران‌ها در بافت فرسوده شهری به دلیل کم عرض بودن کوچه‌ها و وجود معابر کمتر از ۶ متر در سطح شهر امکان پذیر نیست و به سختی انجام می‌شود، افزود: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است.

رئیس اداره بازآفرینی شهری خراسان جنوبی گفت: در قالب این طرح ساکنان بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی می‌توانند از زمین دولتی با کاربری مسکونی استفاده کنند.

وی گفت: در این طرح دولت موظف شده زمین ساکنان بافت فرسوده را پس از اعلام قیمت کارشناسی خریداری و زمین مسکونی با ۴۰ درصد تخفیف به فرد تحویل دهد.

اله پور افزود: در صورتی که ارزش زمین دولت بیشتر از زمین شخص باشد مازاد هزینه زمین، به صورت ۵ ساله برای فرد تقسیط می‌شود.

رئیس اداره بازآفرینی شهری خراسان جنوبی گفت: همچنین افرادی که زمین دولتی مسکونی تحویل می‌گیرند می‌توانند از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند.

به گفته وی هم اکنون بیرجند ۲۳ هکتار بافت فرسوده و ۲۲۵ هکتار سکونت گاه غیرسمی دارد.

اله پور افزود: در خراسان جنوبی ۵۴۶ هکتار بافت فرسوده، ۲۳۷ هکتار سکونت گاه غیررسمی و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی شناسایی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها