مدیر منابع آب شهرستان همدان گفت: در سال‌جاری ۱۰.۵ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان لایروبی و آزادسازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۶۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حامد رضازاده اظهار کرد: براساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه ها جزو مشترکات و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است و عموم مردم حق استفاده از آن را دارند اما متأسفانه افرادی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام به تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها می‌کنند که علاوه بر نادیده گرفتن این حق موجب ایجاد خسارات مالی و جانی در هنگام بروز سیلاب می‌شوند.

وی افزود: وزارت نیرو برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از ایجاد خسارات ناشی از سیلاب، اعیانی‌های موجود در بستر و حریم رودخانه‌ها که مزاحم عبور آب تشخیص داده شوند را باید با دستور دادستان قلع و قم کند که این مهم در حال حاضر در بیشتر رودخانه‌های استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه رودخانه عباس‌آباد همدان نیز از این قضیه مستثنی نیست، افزود: ابتدا با مطالعه و مشخص کردن بستر و حریم رودخانه و اعلان عمومی و پس از رسیدگی به اعتراضات واصله در کمیسیون ماده ۳، خط بستر و حریم رودخانه را قطعی و عملیات آزادسازی را با تأیید شورای حفظ حقوق بیت‌المال آغاز کرده است.

رضازاده افزود: عملیات آزادسازی رودخانه عباس‌آباد از تاریخ سوم آذرماه با تخریب دیوار حیاط یکی از دستگاه‌های دولتی آغاز شده و به‌زودی مرحله اول بازه‌ای از رودخانه به طول بیش از دو کیلومتر که در دست آزادسازی بود، به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون هشت کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان از جمله رودخانه عباس‌آباد، گراچقا، بهرام‌آباد، رباط‌شورین و گچکان‌آبشینه با اعتباری افزون‌بر ۴۵ میلیارد ریال لایروبی و آزادسازی شده است.

مدیر منابع آب شهرستان همدان تصریح کرد: در حال حاضر نیز پروژه لایروبی رودخانه ده‌پیاز به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار افزون بر هفت میلیارد ریال در حال انجام است که مجموع لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های شهرستان همدان به‌زودی به ۱۰.۵ کیلومتر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها