رئیس رسانه‌ملی در حاشیه جلسه هیات دولت:

ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق

تاکید رئیس رسانه ملی بر حفظ حرمت و مواجهه با تخریب افراد در صدا و سیما

جبلی: تذکر و فرصت دفاع می‌دهیم

اعضای کابینه سیزدهم و رئیس رسانه ملی در حاشیه جلسه دیروز، بیست‌و‌نهم آذر ۱۴۰۲هیات‌وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۴۳۶۹۰۵
 
ویژه‌برنامه انتخاباتی «شش در دو» به روایت رئیس‌ رسانه ملی
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی گفت: در حال حاضر برنامه‌های متنوعی از سوی همکاران ما در شبکه‌های مختلف سیما، صدا و شبکه‌های استانی در حال تهیه است که به‌تدریج و براساس یک جدول برنامه‌ریزی شده زمان‌دار، این برنامه‌ها تولید و منتشر می‌شوند. وی ادامه داد: ویژه‌برنامه انتخاباتی «شش در دو» که از سوی همکاران ما در رادیو گفت و گو تهیه می‌شود، هم یکی از همین هدف‌گذاری‌های رسانه ملی است؛ ما هرچه به روزهای انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، حجم تولید برنامه‌ها و ارائه محتوا پیرامون این موضوع بیشتر می‌شود. جبلی همچنین به همکاران خود در رسانه ملی توصیه کرد: برای بهتر شدن و بهره‌برداری مطلوب‌تر مردم از این ویژه‌برنامه‌ها باید این رویکرد را داشته باشند که مشکلات و دغدغه‌های مردم، مطرح و ضمن تبیین جایگاه و نقش مجلس، نامزدهای محترم انتخابات مجلس اعلام کنند چه برنامه‌هایی برای حل مسائل و مشکلات و پیشبرد توسعه کشور دارند. رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: طبق برنامه پیش‌بینی‌شده حرکت می‌کنیم. برنامه‌سازی‌ها در حال انجام است؛ آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای راه‌اندازی ۲۰۰ فرستنده تلویزیونی در حوزه‌های انتخابیه پیش‌می‌رود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تخریب و تندی نسبت به برخی شخصیت‌های سیاسی در صداوسیما و وجود امکان دفاع برای آنان، تصریح کرد: اگر در هر برنامه‌ای خارج از ضوابط، آیین‌نامه‌ها و مقررات صداوسیما اتفاقی بیفتد، حتماً با آن برخورد می‌کنیم و فرصت را در اختیار کسی که احیانا به او توهین شده یا افترایی بسته شده، می‌دهیم. اگر افراد بخواهند از این فرصت استفاده کنند یا نه، دیگر تصمیم خودشان است.
جبلی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده گروه‌ها و احزاب سیاسی از امکانات صداوسیما در انتخابات، اظهار کرد: ۲۰۰ فرستنده تلویزیونی مخصوص نامزدهای انتخاباتی در هر حوزه انتخابیه است. ما ضوابط محتوایی ستاد انتخابات را به آنان اعلام می‌کنیم و خودشان محتوا را تولید می‌کنند و با توجه به تعداد نامزدها در هر حوزه انتخابیه و تأمین عدالت رسانه‌ای، زمان مشخصی برای هر نامزد در نظر گرفته می‌شود. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تبلیغات سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی و تذکر صداوسیما به آنها، گفت: ساترا مسئول تنظیم‌گری حوزه نمایش خانگی و نظارت بر تولیدات آن است. ارتباطات خوب ما در حوزه نمایش خانگی و ساترا به تدریج در حال شکل‌گیری است. تخلفات کمتر شده و امیدواریم این ارتباط خوب و تعاملات بهتر از این شود تا شاهد کاهش هرچه بیشتر تخلفات و ناهنجاری‌ها در این زمینه شویم.
برپایه این گزارش برنامه گفت‌وگومحور «شش در دو» با همکاری روزنامه جام‌جم و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در یکی از استودیوهای سازمان صداوسیما (رادیو گفت‌وگو) تولید می‌شود و دوشنبه هر هفته با اجرا و سردبیری امین صبحی و تهیه‌کنندگی حسین ماکنعلی از رادیو گفت‌وگو روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳مگاهرتز، نرم افزار کاربردی ایران‌صدا و بخش تلویزیون ایسنا پخش می‌شود. متن و فیلم کامل این ویژه‌برنامه برای دسترسی راحت‌ترمخاطبان این برنامه بر خروجی‌های مکتوب و آنلاین موسسه مطبوعاتی جام‌جم در دسترس است.
   
گران‌فروشی بنزین نداشتیم 
جواد اوجی، وزیر نفت بعد از حضور در جمع خبرنگاران گفت: صبح دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۰ تعدادی از جایگاه‌های کشور عملیات سوخت‌رسانی‌شان متوقف شد که بلافاصله در شرکت پخش، ستاد بحران را تشکیل دادیم و با بسیج ۲۲ هزار نفر از همکاران و با صبوری مردم و پای کار آمدن صداوسیما، در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و عملیات سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها به صورت دستی برقرار شد.وی ادامه داد: در این جریان عده‌ای می‌خواستند مردم را عصبانی کنند، اما آنها خبر نداشتند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت، چه برسد به گنجشک!وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار جام‌جم درخصوص عرضه سوخت با قیمت چندبرابری در ساعات اولیه اخلال جایگاه‌های سوخت از سوی یک شرکت عرضه‌کننده سوخت سیار گفت: توزیع سوخت از طریق ۴۲۰۰ پمپ بنزین و گاز در حال انجام است و هیچ سوختی خارج از شبکه رسمی کشور با قیمت‌های غیرمصوب به وسیله شرکت‌های نفت و گاز عرضه نمی‌شود. 
   
روایتگری‌های غلط از توافق اسفند 
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در پاسخ به پرسشی درباره توقف توافق اسفندماه، اظهارکرد: روایتگری‌ها از توافق اسفندماه ناصواب و ناصحیح است. توافق اسفند سه پاراگراف بیشتر ندارد؛ اول می‌گوید روابط ما با آژانس در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی است. دوم می‌گوید در خصوص مکان‌های ادعایی دو مکان باقیمانده، طرفین تعامل و همکاری جهت حل و فصل داشته باشند و سوم می‌گوید معاونان طرفین یک الگو برای پیشبرد این برنامه که در واقع به دو بخش قبلی مربوط می‌شود، تعیین می‌کنند.
   
برگزاری جشنواره مطبوعات پس از دهه فجر
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این‌که جشنواره مطبوعات پس از چندین سال وقفه بعد از دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: وارد فصل جشنواره‌ها شده‌ایم که به زودی جزئیات جشنواره‌های فرهنگی و هنری را اعلام خواهم کرد. کار ثبت‌نام بخش خارجی جشنواره فیلم فجر آغاز شده است. بیش از ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور ثبت‌نام شده است. ۱۰ هزار و ۷۶ اثر در بخش هنرهای تجسمی ثبت شده است که اعداد بسیار خوبی است. جشنواره مطبوعات را بعد از دهه فجر خواهیم داشت.
   
هیچ جای دنیا مدارس را در زمان آلودگی تعطیل نمی‌کنند
رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که هیچ جای دنیا زمان آلودگی، مدارس را تعطیل نمی‌کنند، تاکید کرد که سیاست دولت به طور عام، آموزش و پرورش به طور خاص اصلا تعطیلی مدارس نیست؛ ما باید راهنمای فعالیت در زمان آلودگی هوا داشته باشیم نه این‌که مدارس را تعطیل کنیم.
وی ادامه داد: شبکه شاد الان خوب فعالیت می‌کند؛ بعضی زمان‌ها سه‌میلیون کاربر همزمان دارد. پشتیبانی‌ای که زمان کرونا از شاد می‌شد، الان نمی‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها