سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین ضمن ارائه آخرین آمار شهدای جنایات صهیونیستها، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از کمک‌های پزشکی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۶۶۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان مستقر هستند که در معرض خطر قحطی و بیماری قرار دارند.

این مقام فلسطینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی کنترل ورود کمک‌های پزشکی را در اختیار دارد و از آن به عنوان سلاحی استفاده می‌کند تا افراد زخمی را در شمال غزه بُکشد.

خبرگزاری شهاب به نقل از القدره گزارش داد، بیمارست‌های جنوب نوار غزه دیگر قادر نیستند خدمات‌رسانی کنند؛ زیرا با حجم زیادی از افراد زخمی روبرو هستند.

وی همچنین خبر داد که طی هفتاد و چهار روز گذشته، در پی حملات صهیونیستها، ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر هم زخمی شده‌اند.

این مقام فلسطینی همچنین گفت که طی ساعات گذشته، ۲۱۴ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۳۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. البته هنوز شمار زیادی از قربانیان هم در زیر آوار مانده‌اند.

در کنار شهدای فلسطین، صهیونیست‌ها نیز تلفات زیادی داشته‌اند. «دنیل یاکوو بن هاروش» ۳۱ ساله و «روتم یوسف لوی» ۲۴ ساله طی درگیری‌ها در شمال غزه کشته شدند؛ این را ارتش رژیم صهیونیستی امروز در هفتاد و چهارمین روز جنگ علیه غزه اعلام کرد.

ارتش صهیونیستی روز دوشنبه ادعا کرده بود که از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر، ۴۵۸ نظامی را از دست داده است. به گفته ارتش، ۱۲۵ نظامی از آغاز حمله زمینی در غزه کشته و ۷۰۴ نظامی مجروح شده‌اند که حال ۱۶۰ نفر، وخیم است.

اما تحقیقات میدانی روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نشان می‌دهد که آمار‌های ارتش با آمار‌های بیمارستان‌ها درباره میزان نظامیان مجروح تفاوت چشمگیری دارد:

بیمارستان‌های «برزیلای» ۱۹۴۹ نظامی، «سوروکا» ۱۰۰۰ نظامی، «شیبا» ۵۰۰ نظامی، «آسوتا» ۱۷۸ نظامی، «ایخیلوف» در تل‌آویو ۱۴۸ نظامی، «رامبام» در حیفا ۱۸۱ نظامی، «هداسا» در قدس اشغالی ۲۰۹ نظامی، «بیلنسون» ۲۸۷ و «شاعریه تسیدیک» ۱۳۹ نظامی زخمی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها