استقلال، سپاهان و پرسپولیس در فاز جدید رقابت برای قهرمانی نیم‌فصل

سه‌شنبه با فوتبال

برای فوتبالی‌ها این بعدازظهر، یک بعدازظهر معمولی نیست؛ بخشی از پازل قهرمانی لیگ بیست و سوم است و البته یکی از آن روزهای سرنوشت‌ساز در تعیین سرنوشت قهرمان نیم‌فصل. در هفته سیزدهم لیگ برتر هستیم و این سه هفته پایانی، مشخص می‌کند در پایان دور رفت، باد بیشتر به پرچم کدام مدعی می‌وزد.
کد خبر: ۱۴۳۶۵۱۲
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

 
این بار هم فاز اصلی رقابت برای قهرمانی نیم‌فصل بین سه مدعی سنتی فوتبال ایران یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس است و سه تیم تراکتور، ذوب آهن و ملوان هم خود را کم و بیش در کورس رقابت نگه‌داشته‌اند؛ هرچند از شانس زیادی برای قهرمانی نیم‌فصل برخوردار نیستند. در این بین همه نگاه‌ها به جدال سه مدعی بالانشین در یک روز دوخته شده است؛ سپاهان با هوادار در تهران، پرسپولیس با استقلال خوزستان در اهواز و استقلال با نساجی در تهران. روی کاغذ هر سه تیم شانس بالایی برای بردن دارند اما ضریب برد برای استقلالی که میزبان نساجی است، قطعا بالاتر از دو تیم سپاهان و پرسپولیسی است که امروز قرار است خارج از خانه بازی کنند. برخی آمارها و اعداد را در آستانه بازی‌های حساس امروز با هم مرور می‌کنیم. 

هوادار
هوادار بعد از  دو باخت متوالی و ۱۹۱ دقیقه ناکامی در باز کردن دروازه حریفان امروز به مصاف سپاهان می‌رود. آمار عجیب درباره این تیم این است که تاکنون در هیچ‌یک از بازی‌های خانگی‌اش پیروز نشده و با دو تساوی و چهار باخت از بازی‌های خانگی قبلی، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها در خانه محسوب می‌شود. هوادار در این فصل سابقه سه باخت متوالی را یک بار تجربه کرده و اگر امروز به سپاهان ببازد برای دومین بار خواهد بود که سه بازی متوالی در لیگ را واگذار می‌کند. گفته می‌شود نتیجه بازی امروز در سرنوشت محمود فکری، سرمربی هوادار تاثیرگذار است و امکان برکناری این مربی وجود دارد.

استقلال خوزستان
اگر به انتهای جدول نگاه کنید، آن تیمی که با سایر قعرنشینان فاصله دارد استقلال خوزستان است. این استقلال هیچ نشانی از آن تیمی که سال‌ها در لیگ فوتبال ایران یقه بزرگان را می‌گرفت، ندارد. تنها تیم بدون برد لیگ امسال، ضعیف‌ترین تیم در بازی‌های خانگی با تنها  دو تساوی و  چهار باخت و رکورددار شش باخت متوالی در این فصل همین استقلال خوزستان است. گفته می‌شود برای سیروس پورموسوی بازی با پرسپولیس شاید آخرین فرصت و البته سخت‌ترین آزمون باشد. با شش گل زده ضعیف‌ترین خط حمله بعد از فولاد را دارند و با ۱۵ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع بعد از فولاد، صنعت نفت و مس.

نساجی
درجدول پانزدهم است، البته با یک بازی کمتر که آن هم مقابل پرسپولیس در تهران خواهد بود. این یعنی شرایط نساجی‌چی‌ها با سیدمهدی رحمتی که یک‌بار در این فصل اخراج شده و دوباره برگشته، اصلا خوب نیست. در بین ۱۶ تیم این فصل، نساجی در بازی‌های خارج از خانه با  سه باخت و یک تساوی ضعیف‌ترین تیم است و با این آمار ملال‌آور امروز باید یک بازی خارج از خانه دیگر را این‌بار مقابل استقلال صدرنشین تجربه کند. با این حال سیدمهدی رحمتی همیشه مقابل استقلالی‌ها انگیزه دارد. نساجی در  چهار بازی آخرش  دو بازی را برده و شرایطی بهتر از دیگر قعرنشینان دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها