وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا خواهان راه‌حل باب میل خود برای مساله فلسطین است و مسکو با هیچ راه‌حلی که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین نباشد، موافقت نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که کشورش با هیچ توافقی برای حل نزاع در خاورمیانه که به امنیت اسرائیل ضربه بزند و تشکیل کشور فلسطین را شامل نشود، موافقت نخواهد کرد.

لاوروف در سخنرانی خود در شورای فدراسیون روسیه افزود: مشکل حل نشده عدم تشکیل کشور مستقل فلسطین، تنها و اصلی‌ترین عاملی است که به افراط گرایی در سراسر خاورمیانه دامن می‌زند. تصمیماتی بین المللی وجود دارد که ۷۵ سال قدمت دارد و بر ایجاد کشور فلسطین تاکید می‌کند؛ یک کشور مستقل عربی که هیچ کسی تا کنون آن را در کنار اسرائیل به رسمیت نشناخته است.

وی ادامه داد: با توجه به موضعی که غرب در حال حاضر اتخاذ کرده است، مشخص است که هیچ قصدی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین ندارد. غرب و مقامات کنونی اسرائیل نمی‌خواهند نوار غزه را با کرانه باختری آنگونه که در طرح تشکیل کشور فلسطین تصریح شده است، یکپارچه کنند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: رویکرد اسرائیل علیه حماس که باعث رنج غیرنظامیان فلسطینی می‌شود، قابل قبول نیست و تل آویو علیرغم درخواست روسیه و تعدادی از کشورها، به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی ادامه می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا مدتهاست از فعالیت در چارچوب کمیته چهارجانبه برای حل و فصل مساله خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا امتناع می‌کند.

سرگئی لاوروف همچنین گفت: آمریکا می‌خواهد راه‌حلی به دلخواه خود برای مساله فلسطین بیابد و چیزی اختراع کند که بعد‌ها کشور فلسطین نامیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها