سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از کل بیمارستان‌ های غزه تنها ۱۱ بیمارستان به صورت نیمه فعال باقی مانده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه اعلام کرد که تنها ۱۱ بیمارستان آن هم به صورت محدود در سرتاسر نوار غزه فعال هستند.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که این تعداد تنها یک سوم بیمارستان‌ های غزه را شامل می‌شود و خواستار فعال ماندن این بیمارستان‌ها شد. 

«ریچارد پیپرکورن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین در یک نشست خبری ویدئویی از مقر این سازمان در غزه افزود: در ۶۶ روز جنگ از ۳۶ بیمارستان فعال غزه تنها ۱۱ بیمارستان نیمه فعال باقی مانده است؛ یکی در شمال غزه و ۱۰ بیمارستان در جنوب. 

وی تاکید کرد که ما دیگر نمی‌توانیم بیش از این تاسیسات سیستم درمانی را از دست بدهیم و عاجزانه درخواست کرد که این بیمارستان‌ها فعال باقی بمانند. 

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای به شدت از اسرائیل انتقاد کرد و اسرائیل را به بازداشت و بدرفتاری با کارکنان پزشکی در جریان حملات خود در داخل غزه متهم کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه‌شنبه گفت: «صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و حدود ۸ هزار مجروح که نیاز به عمل فوری دارند، حمله می‌کنند».

سرپرست این وزارتخانه به شبکه «الجزیره» توضیح داد: «حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۴۱۳ زخمی تاکنون از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از نوار غزه اعزام شده‌اند».

وی درباره وضعیت وخیم نظام درمانی در نوار غزه هشدار داد: «ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است».

این مقام فلسطینی ادامه داد: «۳ کودک در اثر کمبود اکسیژن در بیمارستان کمال عدوان جان خود را از دست دادند و ۱۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶ نوزاد نارس داریم».

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها