دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان گفت: داوری مرحله کشوری این جشنواره همزمان با شب یلدا به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۶۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مریم شریف‌زاده با اشاره به اینکه مرحله استانی این جشنواره در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان ماه برگزار شد، افزود: ۵۰۰ نفر در استان همدان در سایت مربوطه برای قصه‌گویی ثبت نام کرده‌ بودند که از این تعداد ۳۲۰ اثر بارگذاری شده بود.

وی ادامه داد: در این دو روز آثار با حضور داورانی از استان‌های همدان، مرکزی و زنجان با توجه به دستوالعمل ارائه شده مورد داوری قرار گرفت و بعد از صدور رأی، ۱۶ نفر به بخش کشوری راه پیدا کردند.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان تصریح کرد: بعد از داوری اثر ۱۶ نفر برگزیده  استانی دو نفر از قصه‌گویان در بخش آئینی- سنتی بزرگسالان بهزاد عسگری با قصه «رستم و سهراب» و سیده‌سارا حسینی با قصه «بیژن و منیژه» به مرحله کشوری راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» به میزبانی شهر یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر ۲۸ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها