رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس، گفت: رفتارهای تبلیغاتی داوطلبان در فضای واقعی و مجازی رصد می شود.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۱۹

جام جم آنلاین؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن مفید ، با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری، بررسی و برخورد با تخلفات انتخاباتی، گفت: این ستاد زیر نظر قوه قضاییه هم در دادگستری مراکز استانها و هم در حوزه های انتخابیه تشکیل شده و مسئول رصد و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی داوطلبان است.

وی افزود: در حال حاضر جلسه این ستاد هم در مرکز استان و هم در حوزه های انتخابیه برگزار شده و مصوباتی هم در خصوص پیشگیری از بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی داشته است.

مفید یادآور شد: در این جلسات آسیب شناسی در خصوص تخلفات تبلیغاتی دوره‌های گذشته صورت گرفته و راهکارهایی برای پیشگیری از این تخلفات ارائه شده است.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی با دستگاه قضایی است، گفت: در شورای نگهبان هم یکی از ملاک‌های ما برای بررسی و تایید صلاحیت داوطلبان، تخلفات و جرائم انتخاباتی آنهاست، بنابراین هم در فضای واقعی و هم مجازی رفتار تبلیغاتی داوطلبان را به دقت رصد می کنیم.

مفید گفت: تا قبل از صدور اعتبارنامه نماینده منتخب مردم، هرگونه گزارشی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی داوطلبان واصل شود که نشان دهنده عدم صلاحیت فرد باشد، با داوطلبان برخورد خواهد شد.

این مسئول گفت: تمام گزارش تخلفات و جرائم تبلیغاتی داوطلبان روی پرونده آنها بارگذاری خواهد شد و اگر جرم باشد در ستاد پیشگیری که زیرنظر قوه قضایی است رسیدگی خواهد شد و اگر در حد تاثیر گذاری بر صلاحیت داوطلبان باشد توسط ما در شورای نگهبان رسیدگی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها