دکتر جبلی با حضور در دانشگاه علم و صنعت تأکید کرد:

تقویت تعامل با حوزه دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی

رئیس رسانه ملی بر ضرورت تقویت تعاملات و ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و حوزه علم و دانش برای پاسخگویی به نیازهای فناورانه در صنعت رسانه از جمله ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی تأکید کرد و گفت: به منظور برطرف کردن موانع و سرعت دادن به تولید مجموعه‌های نمایشی نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل با دانشگاه هستیم.
کد خبر: ۱۴۳۵۴۶۳

تقویت تعامل با حوزه دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در جشنواره پژوهش و فناوری و آیین تجلیل از نام‌آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ضمن تبریک هفته پژوهش، همکاری رسانه ملی با حوزه دانشگاه را مصداق بارز پیوند علم و صنعت در ایران که چشم‌انداز روشنی پیش رو دارد دانست و گفت: امروزه شاهد سرعت بالای پیشرفت فناوری در صنعت رسانه هستیم که یک نیاز اساسی تولید آثار نمایشی ویژه به شمار می‌رود.

وی افزود: تولید آثار ویژه در نوع خود هزینه‌بر و مستلزم صرف زمان بسیارند. به همین خاطر است که برنامه‌سازان از تولید چنین آثاری خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند به سمت تولیدات سبک‌تر با هزینه کمتر بروند که آفتی برای تولیدات فاخر است.

جبلی به آثار موفق ویژه تولید شده در سینما و تلویزیون از جمله امام علی(ع)، مختارنامه، مریم مقدس و یوسف پیامبر که همچنان پرمخاطب هستند اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های نمایشی مرتبط با تاریخ کهن چه در حوزه دینی و چه غیردینی معمولا در ردیف تولیدات عظیم صداوسیما قرار می‌گیرند که می‌توان با بهره‌گیری از فناوری‌های روز ساخت آنها را تسریع کرد. هم‌اکنون دو طرح عظیم سلمان فارسی و حضرت موسی را در دست تولید داریم؛ مجموعه‌های نمایشی که تولید هرکدام از آنها حداقل 10 سال طول می‌کشد و هزینه‌های سرسام‌آوری دارد.

تقویت تعامل با حوزه دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی

رئیس رسانه ملی افزود: به منظور برطرف کردن موانع و سرعت دادن به تولید و به صرفه کردن آن نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل با دانشگاه هستیم. یکی از مصادیق این تعامل در حوزه پویانمایی به ظهور و بروز رسیده است و معاونت توسعه فناوری رسانه ملی در همکاری با حوزه دانشگاه درقالب طرح شهید احمدی روشن، تولید انبوه محتوای پویانمایی را دنبال می‌کند و ارتباط نزدیکی با پژوهشگران داشته است به گونه‌ای که امروز در آستانه رونمایی از این توافق به عنوان نماد روشن همکاری میان رسانه و دانشگاه هستیم.

جبلی همچنین به فراهم شدن امکان تبلیغ نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی براساس قانون جدید انتخابات برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو راه‌اندازی 200 فرستنده به تعداد حوزه‌های انتخابیه را خواهیم داشت که در نوع خود اقدامی‌بی سابقه و نقطه عطفی در تاریخ برگزاری انتخابات و همچنین حوزه فنی رسانه ملی خواهد بود که طی هفت روز هزاران نامزد انتخابات بتوانند از طریق شبکه‌های بومی در 200 نقطه کشور با مردم سخن بگویند و برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

وی افزود: طراحی داخلی، تأمین تجهیزات و اعتماد به‌نفس و شجاعت برای ورود به این عرصه از ویژگی‌های برجسته اجرای این طرح بزرگ ملی برای افزایش مشارکت در انتخابات است که البته فراهم کردن بستر و سامانه‌ای برای بارگذاری ویدئوهای نامزدها در این حجم گسترده یک چالش محسوب می‌شد که به عنوان مسئله مطرح و به دانشگاه سفارش داده شد و به نتیجه رسید و ما به عنوان یکی از نمادهای تعامل حوزه صنعت و دانش در انتخابات آتی از آن یاد خواهیم کرد.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز تعامل تنگاتنگ با دانشگاه برای پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی نداریم گفت: با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی طرف قرارداد هستیم که جای افتخار برای بنده، همکارانم و در نهایت کشور دارد و امید است در سایر حوزه‌های مورد نیاز این تعامل و هم افزایی روزافزون شود.

تقویت تعامل با حوزه دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی

اهدای نشان علم و صنعت به رئیس رسانه ملی

همچنین در بخشی از این برنامه «نشان علم و صنعت» به رئیس سازمان صداوسیما به عنوان «مدیر برگزیده در تعاملات سازمانی پایدار با دانشگاه» اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها