مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خبر داد

آماده نبودن المان های شهدا در خراسان شمالی علت بازگشت دو شهید گمنام به تهران

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: آماده نبودن المان های شهدا در استان علت بازگشت دو شهید گمنام به تهران است.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۷۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

سرهنگ الهی راد  با اشاره به حضور سه شهید گمنام از روز گذشته در این استان اظهار کرد: شهدا به مدت یک هفته در شهرستان های استان حضور می یابند و مورد استقبال مردم قرار می گیرند و یکی از این شهدا در روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه در شهر شیروان تدفین و دو شهید دیگر برای تصمیم گیری جهت تدفین به تهران منتقل می شوند.

وی افزود: در ابتدا قرار بر این بود تا شش شهید گمنام و بعد از آن چهار شهید گمنام در استان به خاک سپرده شوند که به علت آماده نبود المان های شهدا قرار شد تا سه شهید در استان تدفین شود.

الهی راد ادامه داد: با برگزاری جلسات با مسئولان ذی ربط تصمیم بر این گرفته شد تا پیکر یک شهید در محل مصلی شیروان، پیکر یک شهید در خانلق شیروان و پیکر شهید دیگر نیز در منطقه گلستان شهر بجنورد تدفین شوند.

وی تصریح کرد: اما از آنجایی که المان شهدا در منطقه خانلق شیروان و گلستان شهر بجنورد آماده نشد، پیکر دو شهید به تهران دوباره منتقل می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید ۷۰ درصد المان ها آماده باشند تا بتوان در آنجا شهدای گمنام را به خاک سپرد، تاکید کرد: اگر المان های شهدا در منطقه خانلق و گلستان شهر تا ۱۵ روز دیگر آماده شوند، دوباره پیکر این شهدا برای خاکسپاری به استان بازگردانده می شود.

وی گفت: المان های شهدا باید به گونه ای ساخته شود که سال ها پایدار و مقاوم بماند بنابراین برای ساخت هر المان حداقل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها