مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا کرمانشاه مشکل جدی از نظر آلودگی هوا ندارد، از انجام اقدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز آلودگی در روزهای سرد سال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۶۵

جام جم آنلاین؛ احد جلیلیان، با بیان اینکه معمولا در نیمه دوم سال و با سرد شدن هوا شاهد بروز پدیده وارونگی در شهرهای بزرگ از جمله کرمانشاه هستیم، گفت: خوشبختانه فعلا در کرمانشاه مشکل جدی در این خصوص نداریم و وضعیت کرمانشاه نسبت به بسیار از کلانشهرهای دیگر مطلوب است.

وی از عوامل متعددی که منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود یاد کرد که وسایل نقلیه، صنایع بزرگ حاشیه شهر، نوع سوخت مصرفی خودروها، کمبود سرانه فضای سبز و… از جمله مهمترین آنها است و یادآور شد: در شهری مانند کرمانشاه وسایل نقلیه با سهم حدود ۴۰ درصدی سهم قابل توجهی از آلودگی هوا را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از سهم قابل توجه صنایع بزرگ حاشیه شهر نیز در آلودگی کلانشهرها از جمله کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: با هدف پیشگیری از بروز آلودگی هوا نظارت بر صنایع و خصوصا پایش آنلاین واحدهای بزرگ را تشدید کرده ایم.

جلیلیان از شناسایی ۵۵ واحد آلاینده در استان کرمانشاه خبر داد که برای آنها اخطار صادر شده و شش واحد نیز جهت پلمب و یا گرفتن مهلت برای حل مشکل آلایندگی به مراجع قضایی معرفی شده اند و اظهار کرد: در برخورد با صنایع آلاینده که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچگونه چشم پوشی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر صنایع بزرگ کرمانشاه مازوت سوزی چندانی ندارند، اما با شدت گرفتن سرمای هوا این احتمال وجود دارد که با هدف پایداری شبکه گاز برای بخش خانگی، مصرف سوخت مایع در صنایع البته با رعایت الزامات و استانداردها بیشتر شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه پیشگیری از آلودگی هوا را نیازمند همراهی همه بخش‌های مختلف دانست و گفت: بر اساس قانون هوای پاک، ۲۳ وزارتخانه و دستگاه در زمینه کاهش آلودگی هوا نقش دارند و محیط زیست در این بین تنها یک دستگاه نظارتی است.

جلیلیان در پایان اشاره‌ای هم به تعداد روزهایی که هوای کرمانشاه امسال در شرایط ناسالم بوده داشت و افزود: در سال جاری در مجموع در کل استان ۲۶ روز هوای ناسالم داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۸ روز هوای ناسالم، به یک سوم کاهش یافته است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها