تفاهم نامه سه جانبه کاشت نهال در جاسک با عنوان مراورید بین استاندار هرمزگان، فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان منابع طبیعی امضا شد.
تفاهم نامه سه جانبه کاشت نهال در جاسک با عنوان مراورید بین استاندار هرمزگان، فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان منابع طبیعی امضا شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۰۱

هرمزگان-جام جم انلاین-تفاهم نامه سه جانبه کاشت نهال در جاسک با عنوان مراورید بین استاندار هرمزگان، فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان منابع طبیعی امضا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در اجرای این طرح سالانه یک میلیون نهال با همکاری نیروی دریایی ارتش، جوامع محلی و شرکت‌های صنعتی در جاسک کاشته می‌شود.


سیدمحمد نور موسوی گفت: تا پایان امسال شش میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در هرمزگان تولید و کاشته می‌شود.


وی گفت: دیروز و امروز ۵ هزار نهال در این شهرستان کاشته شد.


استاندار هرمزگان نیز گفت: تا پیش از دولت سیزدهم ظرفیت کاشت نهال استان هرمزگان کمتر از۱۰۰ هزار نهال بود، اما بعد از اهتمام ویژه دولت بر نهال‌کاری، رشد قابل توجهی در ظرفیت تولید و کاشت نهال محقق شد.

مهدی دوستی افزود: اگر می‌خواستیم ظرفیت نهال‌کاری در استان را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم به ظرفیت ۲۰۰ هزار نهال می‌رسیدیم، اما با استفاده از ظرفیت‌های مردمی توان تولید و کاشت۱۰۰هزار نهال۲۰ برابر شد و در سال ۱۴۰۱ به ۲ میلیون نهال رسید.


وی با بیان اینکه امسال ظرفیت تولید و کاشت شش میلیون و ۵۰۰ نهال در استان ایجاد شده، افزود: اگر بدون کمک مردم می‌خواستیم این برنامه را تحقق ببخشیم به ۴ سال زمان و میلیارد‌ها تومان اعتبار نیاز داشتیم، اما با سپردن کار به مردم رشد چند ده برابری میسر شد.


استاندار هرمزگان با اشاره به نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح پویش، گفت: جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در اقتصاد دریا برای نیروی دریایی حائز اهمیت بالایی است و دنبال می‌شود و ما نیز دست‌یاری به سوی همه کسانی که در جهت تحقق این فرمان معظم‌له حرکت کنند، دراز می‌کنیم.


امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم در این مراسم گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از رسالت‌های ارتش توجه به منابع طبیعی و محیط زیست است.


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم گفت: اجرای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین طرح‌های کشور است که تاثیر مهمی در حفظ آب و خاک و جنگل‌ها و مراتع داشته و باعث تغییر آب و هوا می‌شود.


عباسعلی نوبخت با تاکید بر استمرار این طرح در ۴ چهار سال آینده گفت: امیدواریم با این پویش مردمی شاهد افزایش سطح جنگل‌ها مراتع و فضای سبز باشیم.


عبدالرسول حسینی مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان نیز گفت: سند ۵ هزار هکتار از زمین‌های نیروی دریایی ارتش در جاسک صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها