مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد :

صادرات 87 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

صادرات 1800 محموله محصولات باغی مازندران به خارج از کشور

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره صادرات نارنگی، پرتقال و کیوی گفت: 1833 محموله نارنگی، پرتقال و کیوی تاکنون از مازندران به خارج کشور صادر شد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره صادرات نارنگی، پرتقال و کیوی گفت: 1833 محموله نارنگی، پرتقال و کیوی تاکنون از مازندران به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۴۰

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره صادرات نارنگی، پرتقال و کیوی گفت: 1833 محموله نارنگی، پرتقال و کیوی به وزن 36 هزار و 114 تن تا 10 آذرماه 1402 از مازندران به خارج کشور صادر شد.

 

وی با بیان اینکه 990 محموله نارنگی به وزن 19 هزار و 60 تن از این استان به کشورهای خارجی صادر شد، ادامه داد: 600 محموله پرتقال به وزن 11 هزار و 363 تن از استان مازندران به سایر کشورها صادر شد.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از صادرات 243 محموله کیوی به وزن 5 هزار و 692 تن از مازندران به کشورهای هدف خبر داد و گفت: روند صادرات محصولات باغی مازندران با شتاب خوبی در حال انجام است.

 

وی افزود: این میزان صادرات صرفا با اخذ گواهی قرنطینه ای از مازندران صادر شده است.

 

مؤمنی شناسنامه‌دار شدن باغات و شناسه‌دار شدن محصولات باغی استان را از عوامل موثر در افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران به سایر کشورها اعلام کرد و اظهار داشت: هماهنگ بودن با سیاست‌ها و استانداردهای کشورهای هدف در صادرات محصولات کشاورزی از الزامات افزایش صادرات است که در این استان به آن توجه ویژه ای شده است.

 

وی به تلاش‌ها و اقدامات مؤثر استاندار و مدیران اقتصادی استان در تامین زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای توسعه صادرات از استان نظیر صادرات دریایی و هوایی و اخذ اظهارنامه صادراتی از درون استان اشاره کرد و گفت: از باغداران پرتلاش و توانمند مازندران که در تولید محصولات باکیفیت و صادراتی نقش مهم و بسزایی دارند تقدیر و سپاسگزاری می کنم.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه بیان کرد: همکاران جهاد کشاورزی مازندران در سال‌های اخیر تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی در راستای تولید محصولات باکیفیت و افزایش دانش باغداران داشتند که نتایج و اثرات آن در افزایش صادرات نمودار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها