صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی از ایران

مدیر اجرایی طرح ملی گیاهان داروئی و صنعتی کشور گفت: ارزش صادرات گیاهان دارویی کشور بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است.
کد خبر: ۶۷۶۶۶۹
صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی از ایران

فریبرز غریبی امروز در سمنان با اشاره به ویژگی های اقلیمی ایران برای تولید گیاهان دارویـی و صنـعتی گفت: این ویژگی ها باعث شده، میزان صادرات گیاهی تا 10 برابر و یک میلیارد دلار قابل توسعه باشد.

وی با بیان اینکه ایران می تواند قطب تولید داروهای گیاهی دنیا شود؛ گفت: ایران در دوران گذشته به ویژه ساسانیان مرکز گیاهان داروئی دنیا بوده و دانشکده جندی شاپور به عنوان مرکز پزشکی در دنیا پایگاهی برای تولید و عرضه گیاهان داروئی به شمار می رفته است.

مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به عوارض بسیار کم گیاهان داروئی نسبت به داروهای شیمیایی گفت: استفاده از داروهای گیاهی در سبد داروئی مردم باید از 10 درصد فعلی به 25 درصد افزایش یابد.هشت هزار و 425 گونه گیاهی در کشور شناسایی شده است که از این تعداد دو هزار و 400 گونه آن خاصیت داروئی و صنعتی دارد.

غریبی با هدف بررسی وضعیت گیاهان داروئی و صنعتی و نیز شرایط این گیاهان در جنگل ابر به استان سمنان سفر کرده است. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابوالفتحی ام جهاددانشگاهی ایلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
باسلام وخداقوت
من در مركز رشدگیاهان دارویی ومحصولات كشاورزی جهاددانشگاهی ایلام مشغول كارم ومحصولاتی كه كاشت وبرداشت می نماییم عبارتنداز : نعنافلفلی ،به لیمو ،زولفا،ملیس وآویشن است. كه برای فروش به مشكل مواجهه شده ایم در صورت امكان عنایت ومساعدت جهت خرید محصولات رابعمل آورید.
شماره تماس : 09181431106

نیازمندی ها