محرومان با عذرخواهی بازگشتند

همه قوای تنیس در جام دیویس

مسیر هیجان‌انگیز دختر تنیسور ایرانی

در انتظار جاودانگی «ماندگار»

به این می‌گویند یک موفقیت زیرپوستی؛ موفقیتی که با وجود همه بزرگ بودنش بنا به دلایلی در رسانه های «فوتبال پسند» ایران به چشم نمی آید. دختر ۱۶ساله کاری کرده کارستان. مشابهش را مشکات‌ الزهرا صفی انجام داده بود اما ماندگار فرزامی با قدرت بیشتری همان مسیر را در تنیس تکرار می‌‌کند.
به این می‌گویند یک موفقیت زیرپوستی؛ موفقیتی که با وجود همه بزرگ بودنش بنا به دلایلی در رسانه های «فوتبال پسند» ایران به چشم نمی آید. دختر ۱۶ساله کاری کرده کارستان. مشابهش را مشکات‌ الزهرا صفی انجام داده بود اما ماندگار فرزامی با قدرت بیشتری همان مسیر را در تنیس تکرار می‌‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۳۹
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

او در مسیری قرار گرفته که به حضور در بزرگ‎ترین گرنداسلم‎های دنیای تنیس ختم می‎شود، یعنی ملبورن، رولان گاروس، ویمبلدون، یو‎اس‎اوپن که یک دنیا شهرت و یک دنیا پاداش‎های میلیون دلاری دارند. ماندگار فرزامی اکنون در حال تصور قرار گرفتن مقابل بزرگ‎ترین ستاره‎های دنیای تنیس زنان در این گرنداسلم‎هاست. او روز گذشته در هند و در جریان تور جهانی تنیس در راند چهارم جدول اصلی دختران با تنیسوری از کشور میزبان روبه‌رو شد و ‌با نتیجه ۲ بر یک ( ۶ بر ۳ ،‌۳ بر ۶ و ۶ بر یک ) از سد حریف خود عبور کرد. در واقع او دست به کار بزرگی زد و به نیمه‌نهایی این رقابت‎ها رسید. فرزامی که تا همین جا هم موفقیت بزرگی به دست آورده‌، امروز شنبه هجدهم آذر در راند پنجم همین رقابت‎ها به مصاف تنیسور دیگری باز هم از کشور میزبان می‎رود تا شانس خود را برای صعود به فینال امتحان کند. 
     
بهترین سن و سال

فرشاد صفتی، مدیر تیم‌های ملی تنیس گفت: «ماندگار دست به کار بزرگی زده است. او بهترین موقعیت ممکن برای رسیدن به بالاترین جایگاه تنیس در جهان را دارد و گرنداسلم‌های بزرگ دنیای تنیس در انتظار اوست. او دربهترین سن وسال به درستی در مسیر حرفه‌ای قرار گرفته است».

وی افزود: «پیش از ماندگار، مشکات‌الزهرا صفی همین مسیر را رفته بود. ماندگار موقعیت خوبی دارد که در همین سن کم به بزرگ‎ترین گرنداسلم‎های جهان برسد.‌حضور ماندگار فرزامی در رقابت‎های بزرگی همچون رولان گاروس، ویمبلدون یا ملبورن و یو‎اس‎اوپن یکی از بزرگ‌تر‎ین اتفاقات تاریخ تنیس ایران خواهدبود. البته ما پیش از این در گرنداسلم‎ها نماینده ایرانی داشتیم. ماندگار فرزامی هم در مسیر جاودانگی قرار گرفته است.‌» 
     
نحوه صعود به گرنداسلم‎ها

رسیدن به بزرگ‎ترین تورنمنت‎های دنیای تنیس بسیار سخت است. ماندگار نیمی از مسیر را رفته است. او با حضور در رقابت‎های بین‎المللی جوانان و تورهای جهانی سطوح مختلف جوانان تا امروز امتیازات مهمی جمع‎آوری کرده است. ادامه جمع‎آوری امتیازات در نهایت او را به بزرگ میادین تنیس و رو در رو شدن با برترین‎های تنیس جهان می‎فرستد. اما اکنون او ماموریت مهم‎تری دارد. تقابل با حریف هندی در نیمه‎نهایی امروز و صعود به فینال تور جهانی هند. این مسابقات با حضور بازیکنانی از کشورهای هند، ایران، مالزی، اسلواکی، روسیه، قزاقستان، ژاپن، آلمان، استرالیا، لهستان و آمریکا درهند برگزار می‎شود وسطح بسیار بالایی دارد. تورجهانی تنیس هند از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه در زمین‌های هارد کورت این کشور آغاز و درحال پیگیری است. نتایج به دست آمده در این رقابت‎ها سبب کسب جواز حضور در دیگر رقابت‎های مهم و تورهای جهانی دیگر در اقصی نقاط جهان خواهد شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها