آغاز طراحی نقشه ۱۱ پل و تقاطع غیر همسطح در قزوین
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین

آغاز طراحی نقشه ۱۱ پل و تقاطع غیر همسطح در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از صدور ۲ هزار و ۲۰۹ پروانه ساختمانی در محلات بازآفرینی استان خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از صدور ۲ هزار و ۲۰۹ پروانه ساختمانی در محلات بازآفرینی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۴۳۰۰

مهرداد نوری-جام جم آنلاین قزوین: سید علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، پیرامون طرح بازسازی بافت فرسوده شهری و بند‌های ۱۹ گانه تشویقی، در بافت‌های فرسوده استان گفت: مصوبه‌های ابلاغی دارای ویژگی‌های انعطاف پذیری نسبت به شرایط ویژه هر شهر، رویکرد نوسازی محله‌ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمندسازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف‌پذیری در ضوابط استقرار کاربری‌ها و با رویکرد درهم‌تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی‌های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

وی افزود: این طرح‌ها که در چهار گروه بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیر قابل تجمیع است انگیزه مناسبی برای مالکان و سرمایه گذاران برای مسکن سازی را فراهم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در ۸ ماهه نخست امسال‌ در شهر قزوین ۲۲۳ واحد، در شهر الوند ۱۵۵ واحد، در شهر بویین زهرا ۶ واحد، در شهر آوج ۴ واحد، در شهر اسفرورین ۲ واحد، در شهر بیدستان و آبگرم هرکدام ۱ واحد که در مجموع ۳۹۲ واحد پروانه در استان قزوین صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد:تعداد واحد‌های افتتاح شده در سالروز آزادسازی خرمشهر ۳۲۶ واحد، در هفته دولت ۲۰۷ واحد و تعداد واحد‌های در دست ساخت ۱۶۷۶ واحد می‌باشد.

هاشمی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۸۵۶ واحد، درسال ۱۴۰۱ مجموعا ۹۶۱ واحد، در ۸ ماهه اول امسال مجموعا ۳۹۲ واحد که در کل ۲هزار ۲۰۹ واحد در طی این سه سال گذشته پروانه در بافت‌های فرسوده در استان قزوین صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به این که در طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن از تمامی ظرفیت‌های شهرداری‌ها در سطح محلات فرسوده باید استفاده شود، گفت: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، رییس جمهور محترم بر کار جهادی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها