مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: اسناد مالکیت دفترچه‌ای در ایلام به سند تک برگ تبدیل می شوند.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ علی مرادپور اظهار داشت: در راستای قانون حد نگار ادارات ثبت اسناد طی پنج سال مکلف شدند که اسناد مالکیت دفترچه‌ای مالکین اخذ و سند تک برگ تحویل صاحبان اسناد دفترچه‌ای دهند.

وی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته به علت شیوع بیماری کرونا در سال ۹۸ و به دلیل رفاه مردم بخشنامه‌ای از طرف سازمان ثبت اسناد تهیه شد که تا پایان سال ۹۸ به مدت دو سال تمدید شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام ادامه داد: با بررسی به عمل آمده حدود ۲۰ هزار سند دفترچه‌ای هنوز در دست مردم است، خواهش ما از شهروندان اینکه هر چه زودتر برای اخذ سند مراجعه کنند، چون خدمات دهی به اسناد دفترچه‌ای برای ما مقدور نیست، اداره ثبت اسناد در این راستا آمادگی کامل دارد که این اسناد را در کمترین زمان ممکن تبدیل به تک برگ کند.

این مسئول بیان داشت: آمار صدور سند از ابتدای سال تا به امروز ۸ هزار و ۷۵۰ فقره بوده، اسناد برای ارگان‌های دولتی ۱۸۲ فقره و اسناد کشاورزی ۱۵۳ فقره بوده‌است.

مرادپور بیان کرد: اسناد دفترچه‌ای که در راستای قانون حدنگار به تک برگ تبدیل شدند ۶۲۴ فقره بوده که این عدد نسبت به اسناد صادر شده که ۸ هزار و ۷۵۰ فقره بوده ناچیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها