معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت:

کانون اردبیل پذیرای کودکان با نیاز‌های ویژه

کانون شماره سه در مرکز این استان به عنوان مرکز تخصصی پذیرای افراد دارای نیاز‌های ویژه جسمانی است و برای دانش آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌کند.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۵۸

 به گزارش جام جم آنلاین ،و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان داریوش علومی در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی معلولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار کرد: مرکز شماره سه کانون با فراهم آوردن استاندارد‌های فیزیکی و ساختمان و در اختیار قرار دادن وسیله ایاب و ذهاب، به دانش آموزان مدارس استثنایی به‌صورت هفتگی خدمات ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های ویژه در کنار دیگر افراد جامعه امکان شکوفایی استعداد‌ها را دارند، خاطرنشان کرد: افراد دارای نیاز‌های ویژه را جدا از سایرین نمی‌دانیم و تمام مراکز کانون در استان در صورت مراجعه این عزیزان از آمادگی ارائه خدمات فرهنگی و هنری برخوردارند.
محمد شفائی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز هدف از نام‌گذاری روز جهانی معلولان را یادآوری و آگاهی بخشی از وضعیت افراد با نیاز‌های ویژه عنوان کرد و گفت: معلولان، بزرگ‌ترین اقلیت جامعه هستند و باید مسئولان تصمیم‌ساز، زمینه حضور و مشارکت بیشتر این افراد را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند.
وی بابیان اینکه نگرش جامعه به افراد دارای معلولیت باید تغییر کند، افزود: افراد معلول نسبت به افراد دیگر دارای تفاوت‌های ظاهری هستند و در صورت توجه به استعداد‌ها و توانمندی‌های آن‌ها، مستقل و توانمند خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها