بیش‌از ۲۵۰ هزار و ۸۹۸ تن انواع خرما در استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۹۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ۶۲ هزار و ۹۱۴ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹ هزار و ۷۱۸ هکتار بارور است گفت:برداشت خرما از تیر در سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه آغاز و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آذرماه به پایان رسید.

اردشیر شهرکی تاکیدکرد: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌ بر استان‌های دیگر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

وی افزود: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار که بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است، گفت: در پی بارندگی اخیر و افزایش گرما و بدنبال آن افزایش رطوبت هوا امسال در برخی شهرستان نظیر سراوان شاهد ریزش محصول خرما از نخلستان و وارد شدن خسارت به کشاورزان هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها