مشخص شدن ترکیب گروه‌های شش گانه یورو ۲۴

در انتظار تابستان داغ فوتبالی

قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شنبه شب در شهر هامبورگ آلمان انجام شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. قبل از قرعه‌کشی‌ همه منتظر بودند ببینند عنوان گروه مرگ به کدام گروه تعلق می‌گیرد که با انجام قرعه‌کشی مشخص شد باید بی چون و چرا گروهB متشکل از تیم‌های اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی را گروه مرگ دانست.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۵۶
در انتظار تابستان داغ فوتبالی
 
یورو۲۰۲۴ از روز جمعه ۲۵خرداد۱۴۰۳ با دیدار افتتاحیه آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانز آرنا آغاز می‌شود و‌ روز یکشنبه ۲۴ تیر با برگزاری دیدار نهایی در ورزشگاه ۷۴هزار نفری المپیا اشتادیون به پایان می‌رسد. مطابق روال دو دوره گذشته، علاوه بر تیم‌های اول و دوم هر گروه، ۴ تیم برتر سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.تا پیش از قرعه‌کشی، علاوه برآلمان میزبان، تکلیف ۲۰تیم صعودکننده ازمرحله مقدماتی مشخص شده بود و ۳تیم باقی‌مانده  نوروز آینده با برگزاری مرحله پلی‌آف تعیین خواهند شد. با ابتکار یوفا، تیم‌های صعود کرده براساس عملکردشان در مرحله مقدماتی در گلدان‌های اول تا چهارم قرعه‌کشی قرار گرفتند که همین موضوع تیم‌ملی ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی را به دلیل عملکردِ نه چندان مقتدرانه در دور مقدماتی و صعود با اختلاف میلی‌متری در روز آخر به گلدان چهارم فرستاد.آلمان با ۳قهرمانی و ۳نایب قهرمانی بالاتر از تیم‌‌ ملی اسپانیا (۳قهرمانی و یک نایب قهرمانی) پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا به حساب می‌آید. با این حال از آخرین قهرمانی ژرمن‌ها در اروپا ۲۷ سال می‌گذرد و یولیان ناگلزمن امیدوار است تیم‌ملی کشورش را با گذر از مشکلات سال‌های اخیر، بعد از یک ربع قرن در خانه به تاج‌گذاری برساند. این نخستین دوره جام ملت‌های اروپا به میزبانی آلمان متحد خواهد بود؛ پیش از این آلمان‌غربی از یورو ۸۸ میزبانی کرده بود و ۴مسابقه از یورو ۲۰۲۰ در خاک این کشور برگزار شد. آلمانی‌ها بعد از میزبانی موفق از رقابت‌های جام‌جهانی۲۰۰۶، برای میزبانی یورو اعلام آمادگی کرده‌ بودند که این افتخار تابستان ۲۰۱۸ با برتری مقابل ترکیه با نسبت آرای ۱۲ بر ۴ نصیب آنها شد.شهرهای مونیخ، فرانکفورت، دورتموند، لایپزیش، دوسلدورف، کلن، برلین، هامبورگ، گلزن‌کرشن و اشتوتگارت میزبانی از بازی‌ها را برعهده دارند. جز دوسلدورف، هر ۹ورزشگاه دیگر میزبان یورو، ۱۷ سال پیش در جام‌جهانی هم مورد استفاده قرار گرفته‌ بودند و برای فوتبالدوستان جهان احیاگر خاطرات فراوانی خواهند بود.
 
قهرمانی ۲۸ میلیون یورویی
جوایز تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا امروز توسط کمیته اجرایی یوفا اعلام شد که در آن هریک از ۲۴تیم حاضر در مرحله گروهی جایزه‌ای به ارزش ۹.۲۵میلیون یورو دریافت خواهند کرد.همچنین حداکثر جایزه دریافتی برای تیم قهرمان ۲۸.۲۵ میلیون یوروست.

مرحله پلی‌آف
۳ تیم باقی‌مانده برای صعود به مرحله گروهی، ۲۱ و ۲۶ مارس با برگزاری مسابقات حذفی در ۳ مسیر مختلف تعیین خواهند شد. ۱۲ تیم حاضر در پلی‌آف از بین برترین تیم‌های لیگ ملت‌های اروپا که هنوز جواز حضور در یورو ۲۰۲۴ را به دست نیاورده‌اند، تعیین شده است. مسیرهای سه‌گانه پلی‌آف به این ترتیب است: 
مسیر ۱:  لهستان، ولز، فنلاند، استونی، 
مسیر ۲: رژیم صهیونیستی، بوسنی، اوکراین، ایسلند
مسیر ۳: گرجستان، یونان، قزاقستان، لوکزامبورگ
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها