رئیس رسانه ملی در مراسم بهره‌برداری از طرح «اچ‌دی‌سازی» شبکه‌ها بیان کرد

امروز بهتر دیده شدن را جشن می‌گیریم

رئیس رسانه‌ملی در سفر استانی‌اش مطرح کرد

بوشهر؛ فرصت گرانبها برای رسانه ملی

رئیس رسانه‌ملی در ادامه سفرهای استانی‌اش، سه‌شنبه هفتم آذر وارد بوشهر شد و با اشاره به ظرفیت‌ عظیم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مردمی این استان که فرصتی گرانبها برای رسانه‌ملی است، از ضرورت توجه ویژه‌، عمیق‌ و مؤثرتر به این استان سخن گفت و تمهید زمینه‌هایی برای بهره‌گیری حداکثری از آن را ازجمله اهداف سفر خود خواند.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۳۳
 
همچنین رئیس سازمان صداوسیما درادامه سفرشان، دردیدار باامام جمعه بوشهر با اشاره به ضرورت تحقق مصادیق عدالت‌گستری در ابعاد مختلف، ازجمله توجه به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها، تاکید کرد این ظرفیت‌ها نباید فقط در چاردیواری استان باقی بماند و باید به ظرفیت ملی تبدیل شود و در قاب تصویر رسانه‌ملی بنشیند که در این صورت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.
     
سیاست‌های  پیشرفت و توسعه در حال اجرا
به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، پیمان جبلی سه‌شنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی بوشهر شد و در گفت‌وگویی کوتاه به بیان برنامه‌ها و اهداف دهمین سفر استانی خود پرداخت و گفت: بوشهر از استان‌های بسیار ارزشمند به لحاظ فرهنگی و تاریخی است و جایگاه و اهمیت والایی در اقتصاد ملی، تأمین انرژی و تاریخ مبارزات ضداستعماری ایران دارد و پیشگام در حوزه انرژی هسته‌ای کشور عزیزمان است.وی افزود: باتوجه‌به ظرفیت‌های بسیار عظیم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مردمی‌بوشهر، ضرورت دارد رسانه‌ملی توجه ویژه‌تر، بیشتر، عمیق‌ و مؤثرتری به این استان داشته‌باشد.
رئیس رسانه‌ملی بررسی و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ملی اعم از صداوسیمای بوشهر و شبکه‌های سراسری را در راستای کمک به اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها، راهبردها و سیاست‌های پیشرفت و توسعه درحال اجرا و در دست اقدام استان در جریان این سفر خواند و بیان کرد: در عین حال، ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی نیز در بوشهر وجود دارد که باید بیش‌ از پیش به فعلیت درآیند و سهم خودشان را در رونق و تحول در رسانه‌ملی ایفا کنند. برنامه‌های سفر جاری نیز با همین هدف ترتیب داده شده‌است.
     
برکات بازنمایی دستاوردهای بوشهر در قاب رسانه‌ملی
به گزارش جام‌جم، پیمان جبلی در آغازین برنامه سفرش به استان بوشهر، به دیدار آیت‌ا... غلام‌علی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر رفت.وی با اشاره به این‌که دوست داشته استان تاریخ‌ساز، برخوردار از پیشینه غنی تمدنی و فرهیخته‌پرور بوشهر جزو اولین مقاصد سفرهایش باشد که خوشبختانه اکنون این فرصت حاصل شده، گفت: بوشهر یکی از نقاط درخشان مقاومت در کشور ماست. نام بوشهر با مقاومت عجین شده و پیشگامی این استان در مبارزه با متجاوزان و استعمارگران از پنج قرن پیش در برابر پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها تاکنون، فصلی تابنده در تاریخ ایران است. شاید از کوتاهی ما در رسانه‌ها باشد که نتوانسته‌ایم نقطه‌های درخشان و افتخارآفرین تاریخ مقاومت در بوشهر را به خوبی به تصویر بکشیم.
     
نماد مقابله با استکبار معاصر
رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری دلاورمردی‌های قهرمان ملی و شهید شاخص استان بوشهر، از تدوین فیلمنامه و ساخت مجموعه‌ای درباره شهید نادر مهدوی خبر داد و گفت: ظرفیت‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی آن؛ به‌ویژه اکنون که پایتخت انرژی و به‌خصوص انرژی هسته‌ای به‌عنوان نماد مقابله با استکبار معاصر است، می‌طلبد بیش از پیش به سهم خود، توجه ویژه، نگاه عمیق و اقدامات مؤثرتری در وصف شجاعت‌ها و قله‌های مقاومت مردم استان در برابر زیاده‌خواهی استعمارگران و قدرت‌های بیگانه داشته‌باشیم.
جبلی افزود: دوره جدید مدیریت صداوسیما را بنابر منویات رهبر فرزانه انقلاب، به دو عنوان «هویت» و «عدالت» مزین کردیم و آنچه بیش از گذشته نیاز داریم، یادآوری و بازخوانی هویت ایرانی، امتی و جهانی‌مان است که بوشهر یکی از مظاهر بارز آن محسوب می‌شود.وی در ادامه بر ضرورت امیدآفرینی و ایستادگی در برابر هجمه فرهنگی غرب به‌ویژه در نسل جوان و همچنین پرداختن به مصادیق عدالت‌گستری در ابعاد مختلف تأکید کرد که پیش از این مغفول واقع شده‌اند.
     
ظرفیت‌ها  محدود به استان نشود
رئیس سازمان صداوسیما همچنین عنوان کرد: سند تحول رسانه‌ملی چگونگی تحقق این دو راهبرد محوری را مشخص کرده و مسیر را نشان داده‌است و پرداختن به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها از این جمله است.
جبلی در ادامه متذکر شد: معتقدم این ظرفیت‌ها نباید فقط در چاردیواری استان باقی بماند و باید به ظرفیت ملی تبدیل شود و در قاب تصویر رسانه‌ملی بنشیند که در این صورت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. ما تمام امکانات رسانه‌ملی را در اختیار پیشرفت کشور گذاشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم کمک‌حال دولت و در برطرف کردن مشکلات و پرداختن به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان نقش‌آفرین باشیم.رئیس رسانه‌ملی خطاب به امام‌جمعه بوشهر گفت: امیدواریم عنایات‌تان مستدام باشد و حمایت‌هایتان از صداوسیما را ادامه دهید، ما نیز آنچه در توان داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی‌ به کار می‌گیریم.
آیت‌ا... غلام‌علی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر نیز رسانه‌ هر کشور را شناسنامه آن کشور دانست و گفت: اکنون رسانه‌ملی شناسنامه تمام‌نمای انقلاب اسلامی ایران است. رسانه نقش اساسی در پیشرفت عدالت، توسعه فرهنگ، رشد، بالندگی و مقاومت در برابر تهاجم نرم دشمنان دارد.
     
مرکز رسانه‌ای جنوب ایران
وی با اشاره به افشای رسانه‌ای جنایات رژیم اشغالگراسرائیل، آمریکا و حامیان آنها در شبکه‌های صداوسیما و در قالب‌های مختلف از جمله برقراری ارتباط مستقیم با غزه و به تصویر کشیدن این جنایات که راه هرگونه فریب رسانه‌ای دشمن را می‌بندد، افزود: بوشهر یک استان رسانه‌ای بوده و سطح سواد رسانه در استان خوب است. در صداوسیمای استان بوشهر حرکت‌های خوبی صورت گرفته و ما می‌توانیم مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج‌فارس باشیم و بر این باوریم که ظرفیت و زمینه‌های لازم در این حوزه مهیاست.امام جمعه بوشهر تصریح کرد: بر خود فرض می‌دانیم از مجموعه شریف صداوسیمای بوشهر حمایت کنیم و امیدوارم در نگاه تحول‌آفرینانه‌تان موفق باشید.
     
ضرورت تبیین مصادیق اقتدار ملی کشور در رسانه‌ملی
رئیس رسانه‌ملی در ادامه سفر از مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی در استان بوشهر بازدید کرد و آن را مصداقی از افتخار و اقتدار ملی و جلوه عینیت یافته شعار «ما می‌توانیم» دانست و ابراز امیدواری کرد رسانه‌ملی در تبیین این عظمت نقشی شایسته‌ ایفا کند.وی در حاشیه این بازدید، با بیان این‌که یکی از نعمت‌هایی که خداوند به کشور ما ارزانی داشته سواحل طولانی و ارتباط کشور ما به لحاظ سرزمینی با آب‌های آزاد از شمال و جنوب است، گفت: همان‌طور که در سند اقتصاد دریامحور ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز تأکید شده، اقتصاد دریامحور می‌تواند بخش عمده‌ای از اقتصاد ما را شکل دهد.
جبلی افزود: یکی از مهم‌ترین مقدمات شکل‌گیری اقتصاد دریامحور، صنعت کشتی‌سازی و شناورسازی است که به‌نوعی یک صنعت مادر در به‌حرکت‌درآوردن چرخ‌های این اقتصاد، ایجاد اشتغال و ارتقای علم و دانش به ویژه در حوزه‌های جدید دانش در کشور است.رئیس سازمان صداوسیما فعالیت و نقش‌آفرینی مؤسسه کشتی‌سازی شهید محلاتی را مصداقی از افتخار و اقتدار ملی و جلوه عینیت یافته شعار «ما می‌توانیم» دانست و عنوان کرد: فرزندان این ملت در کسوت کارشناسان، متخصصان، مهندسان و دانشمندان می‌توانند بزرگ‌ترین کارها را به‌راحتی و در بالاترین ترازهای بین‌المللی انجام دهند.وی ادامه داد: ضرورت دارد عظمت و تأثیر این مجموعه عظیم صنعتی در اقتصاد دریامحور و دیگر مصادیق خودباوری و اقتدار کشور، به‌صورت کامل برای مردم و متخصصان بازگو شود و امیدواریم رسانه‌ملی در تبیین این عظمت نقشی شایسته‌ ایفا کند.
رئیس سازمان صداوسیما در این بازدید، تلاش مهندسان بی ادعا و مخلص مجموعه را که در گرما و شرایط سخت آب و هوایی مشغول کار ساخت و تعمیر شناورها و کشتی‌ها هستند، ستود و سپاس گفت. بازدید از پروژه ساخت ناو اقیانوس‌پیمای شهید سلیمانی ۲ پایان‌بخش حضور رئیس رسانه‌ملی در این مجموعه صنعتی دریایی بود.

ادای احترام به مقام شهدای بوشهر
رئیس سازمان صداوسیما که از سه‌شنبه شب به استان بوشهر سفر کرده‌است، با حضور در گلزار شهدای بوشهر (بهشت صادق) به مقام شهدا ادای احترام کرد.وی صبح دیروز با همراهی جمعی از مدیران استانی و صداوسیمای استان به زیارت مزار شهدا در گلزار شهدای بوشهر رفت.رئیس رسانه ملی ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل، بر مزار شهیدان گرانقدر علیرضا ماهینی، ناصر رازی، غلامعلی احمدنیا، علیرضا زنده پی، حسن وردیانی، مجید بشکوه و حسن خوشبخت حاضر شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها