رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ با لقب «قصاب غزه» در یادها می‌ماند.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۸۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی را «قصاب غزه» لقب داد.

اردوغان با بیان اینکه اظهارات نتانیاهو، امیدها برای تبدیل وقفه بشردوستانه به آتش‌بس دائمی در نوار غزه را تضعیف می‌کند، گفت: «نتانیاهو عنوانی را برای خود به دست آورده که در تاریخ ماندگار خواهد شد: قصاب غزه!»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی ادامه داد: «برادران [و خواهران] ما در غزه از هفتم اکتبر مورد وحشتناک‌ترین حملات تاریخ قرار گرفته‌اند. مردم غزه از غذا، آب، دارو، سوخت و برق محروم هستند».

تعداد بازدید : 27

 

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه نوار غزه به یک زندان باز با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت تبدیل شده، اظهار داشت: «آنچه غزه در طول هفته‌های اخیر در معرض آن قرار گرفته، یک نسل‌کشی است. [غزه] در معرض پاکسازی قومی در مقابل دیدگان جهان قرار دارد».

طبق این گزارش، ادروغان با بیان اینکه ترکیه به دنبال آزادی بازداشتی‌ها و آتش‌بس دائمی در نوار غزه است، تصریح کرد: «ما از همه ابزارها برای پاسخگو کردن اسرائیل برای جنایاتش استفاده خواهیم کرد».

به نوشته آناتولی، وی همچنین افزود: «تبادل اسرا و گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه یک تحول مثبت است و ما از همه کشورهای دوست که در رسیدن به این توافق سهیم بودند تشکر می‌کنیم».

پیش از این نیز رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر لزوم وادار کردن رژیم صهیونیستی به پیروی از قوانین بین‌المللی، گفته بود سقوط غزه، آسیب عمیقی به جهان اسلام وارد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها