مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد:

طغیان بابلرود/هشدار خطر سیلاب در پایین دست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از طغیان دو رودخانه از جمله بابلرود در بابل خبر داد و گفت: دبی آب این رودخانه به ۳۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، حسینعلی محمدی با اشاره به بارش رگباری در مناطق بالادست بابل به واسطه طغیان رودخانه‌های محلی افزود: در این حادثه روستاهای بندپی غربی از جمله سفید رود، پلنگ کلاً و غیره دچار آبگرفتگی شدند.

وی با بیان این که برخی منازل روستایی تخلیه شدند، افزود: همچنین به دلیل شدت بارش‌ها و آورد رودخانه‌ای، رودخانه کالی رود نیز طغیان کرد و روستاهایی نظیر بالا و پایین احمدکلا دچار آبگرفتگی شده است.

وی با اظهار این که یکی از دلایل آبگرفتگی روستاهای بابل ناشی از تخریب و تجاوز بستر رودخانه بوده است، افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری از خسارت‌ها صورت گرفته و ادوات و دستگاه‌ها نیز در حاشیه رودخانه مستقر شده است.

محمدی گفت: بستر رودخانه کالی رود در گذشته ۱۸ متر بود و اکنون در برخی مناطق به دو تا سه متر عرض کاهش یافته است و این مساله تبعاتی درپی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تغییر رژیم بارش‌ها گفت: وقتی سطح عرضی رودخانه‌ها کاهش یابد، این مساله سبب می‌شود تا براثر سیلاب دچار خسارت و حوادث شویم.

وی نسبت به بروز خطر در مناطق پایین رودخانه‌های شهرستان بابل نظیر بابلرود هشدار داد و از مردم خواست تا به توصیه‌ها توجه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها