کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان شمالی :

«کوسه» سومین ایستگاه سرد کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اعلام پیش بینی تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان، هشدار نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۱۲۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با تاکید بر هشدار نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های ما حاکی از تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان است که از ظهر امروز سه‌شنبه هفتم آذر ماه آغاز می‌شود.

مهدی کمالی افزود: با توجه به نوع مخاطرات این سامانه، احتمال وزش باد لحظه‌ای شدید در پاره‌ای از نقاط همراه با گرد و خاک، بارش باران در بعضی ساعت ها، رگبار و رعد و برق و همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه، مرکز، غرب و شمال استان شامل شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه، سملقان و بخش هایی از بجنورد، شمال شهرستان های گرمه و جاجرم و شمال شیروان است که تا صبح چهارشنبه هشتم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

معاون اداره کل هواشناسی استان گفت: آسیب به سازه‌های موقت، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش چهار تا شش درجه‌ای دمای هوا طی امروز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به توصیه‌های کشاورزی، حمل و نقل جاده‌ای، سلامت و انرژی، بیان کرد: احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، استحکام گودبرداری‌ها، محافظت از مصالح ساختمانی در برابر بارش، خود داری از اتراق و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سازه‌های موقت، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، عدم صعود به ارتفاعات و احتیاط در جابه‌جایی عشایر، رعایت سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و احتیاط در سفرهای برون شهری از جمله توصیه هایی است که درخواست داریم شهروندان آن ها را رعایت کنند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها