حمایت فوتبالیست‌ها و ورزشکاران مطرح دنیا از مردم فلسطین

سمت درست تاریخ

چرایی و ثمرات خودداری ورزشکاران از مسابقه با نمایندگان صهیونیستی

«نه» ورزش به رژیم نامشروع

ورزش یکی از میادینی است که رژیم صهیونیستی در آن به دنبال کسب مشروعیت است. بنابراین موضوع به‌رسمیت نشناختن رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی موضوع حائز اهمیتی است. همین مساله یکی از موضوعاتی بود که در بیانات رهبری در دیدار قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی مورد توجه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۷۶
«نه» ورزش به رژیم نامشروع
 
رهبر انقلاب با بیان این جملات که مشکل رژیم صهیونیستی اساس عدم مشروعیت این رژیم است، اسرائیل غاصب را یک «رژیم نژادپرست و آپارتاید کذاب خبیث» خواندند و همچون همیشه بر جعلی بودن و عدم مشروعیت آن تأکید کردند.  در شرایطی که رژیم جلاد و کودک‌کش اسرائیل به کمک سردمداران مستکبر خود، تلاش می‌کند با حضور در میادین ورزشی برای خود مشروعیت ایجاد کند، بزرگترین تلاش دیپلماتیک در مقابله‌ با رژیم نامشروع صهیونیستی، همین به رسمیت نشناختن ورزشکاران آن رژیم غاصب در عرصه ورزش است؛ اقدام موثری که از دیگاه رهبر انقلاب حتی فراتر از کسب مدال و پیروزی‌های فنی است و هویت فولادین یک ملت را به نمایش می‌گذارد. 
همان‌طور که رهبر انقلاب به درستی اشاره کردند میدان ورزش، میدان ترس و ملاحظه نیست بلکه میدان شجاعت و پیش رفتن است. پس طبیعتا در این مسیر ورزشکاران نباید در برابر تهدیدات و هنجارهای غلط و تحمیلی قدرت‌های زورگو تسلیم شوند. نباید فراموش کرد که که جریان زورگویی و نژادپرستی در عالم نمی‌تواند دوام داشته باشد چنان‌که تجربیات تاریخی به روشنی این را نشان می‌دهد. در گذشته رژیم سابق آپارتاید آفریقای جنوبی همین ‌جور بود؛ خیلی از ورزشکارهای دنیا با آنها مسابقه نمی‌دادند و در نهایت از بین رفت و حالا هم رژیم صهیونیستی در همان مسیر سیاه قرار دارد. تردیدی نیست که اسرائیل غاصب در جنایت جنگی علیه بشریت یدی طولی و سابقه‌ای بس سیاه دارد و عملکرد شرافتمندانه قهرمانان جوانمرد ایرانی و سایر کشورها مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و خودداری از رقابت با نمایندگان ورزشی این رژیم جعلی، منطبق است با یک اصل شناخته شده و الزام‌آور بین‌المللی، مبنی بر ترویج اخلاق و ارزش‌های معنوی در ورزش.

مواضع روشن و راهگشای رهبر انقلاب درباره به رسمیت نشناختن ورزشکاران رژیم صهیونیستی

۲۱ اسفند ۱۳۹۱

«این که بعضی از جوان‌های ما در میدان مسابقه، با طرف صهیونیسم مسابقه ندادند، خیلی باارزش است؛ برای همین هم هست که مستکبران عالم را به‌شدت عصبانی کرد. چند بار که این قضیه اتفاق افتاده، آنها عکس‌العمل‌های تند نشان دادند. کار این جوان‌های ما خیلی کار مهمی است. یعنی واقعا یک تلاش دیپلماتیک بسیار حساس و مهم در مقابله با رژیم صهیونیستی، همین کار است.» 

۲۱ دی ۱۳۹۴
«افتخار فقط این نیست که سرود ملی‌مان را بخوانند؛ البته این افتخار است، خوب است و چیز برجسته‌ای است اما بالاتر از این افتخار، این است که مثلا فرض کنید کشتی‌گیر ما با آن حریف صهیونیست کشتی نگیرد؛ این خیلی کار بزرگی است... هویت یک ملت و استحکام عنصر و فلز یک ملت را که فلز محکم و مقاومی دارد، این‌جوری می‌شود فهمید.» 

۱۹ آذر ۱۳۹۶
«آدم احساس عزت می‌کند که یک جوانی از جوان‌های ما، این‌جور حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند، پا روی نفس خودش بگذارد [و با نماینده رژیم نامشروع صهیونیستی مسابقه ندهد].»

۲ مهر ۱۳۹۷
«من می‌خواهم به شما [ورزشکاران] بگویم مبادا شما را بترسانند؛ مبادا به شما بگویند که اگر فلان مسابقه را ندهید، اگر فلان کار را نکنید، اگر فلان‌جور ظاهر نشوید، فلان فدراسیون بین‌المللی، فلان تشکیلات بین‌المللی از شما ناراضی می‌شود؛ به درک که ناراضی می‌شود، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند... تسلیم این تهدیدها نشوید، کار خودتان را بکنید، راه خودتان را بروید، هدف خودتان را دنبال کنید. ارزش‌ها و اصالت‌ها را نمی‌شود زیر پا گذاشت برای این‌که حالا ما یک جا مثلا یک مدالی به دست بیاوریم... اینها واقعا به حساب نمی‌آید و در محاسبات مادی نمی‌گنجد؛ اینها را توجه داشته باشید. به‌هرحال این هویت باارزش را نگذارید مغلوب انفعال در مقابل خواست‌ها و هنجارهای دروغین و غلط و باطل تحمیلی بعضی‌ها بشود.»

۲۷ شهریور ۱۴۰۰
«رژیم سفاک و نسل‌کش و نامشروع سعی می‌کند با حضور در میدان‌های ورزشی بین‌المللی برای خودش مشروعیت دست و پا کند؛ برای این کار از میدان‌های ورزشی استفاده می‌کند و مستکبران جهانی و وابستگان آنها هم کمک و پشتیبانی‌اش می‌کنند.» 

۲۷ شهریور ۱۴۰۰
«این وظیفه‌ وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، دستگاه‌های حقوقی است که از راه‌های حقوقی و دیپلماسی از ورزشکار حمایت کنند و نگذارند به او ظلم شود. ورزشکار آزاده‌ سربلند ما نمی‌تواند به خاطر یک مدال با نماینده‌ یک رژیم جنایتکار در میدان ورزشی دست بدهد و او را عملا به رسمیت بشناسد. بنابراین مسأله‌ خیلی مهمی است که باید دستگاه‌ها از حقوق ورزشکار ایرانی و حتی ورزشکاران غیر ایرانی که به خاطر مواجه نشدن با نماینده‌ رژیم صهیونیستی دچار محرومیت و مانند اینها شده‌اند... دفاع کنند، باید از اینها حمایت بکنند.»

۲۰ شهریور ۱۴۰۱
«رویارویی با حریف از رژیم‌صهیونیستی در مسابقات بین‌المللی و مسابقه دادن به معنی به رسمیت شناختن رژیمی غاصب، جلاد و کودک‌کش و پامال کردن پیروزی اخلاقی به بهای پیروزی فنی و ظاهری است که به هیچ‌وجه ارزش ندارد و اگر کسی این اصل را زیر پا بگذارد، معنایش این است که برای خاطر به دست آوردن پیروزی فنی و ظاهری، آن پیروزی اخلاقی را زیر پا له کرده. شما اگر چنانچه با او مسابقه بدهید، با او روبه‌رو بشوید، در واقع آن رژیم غاصب را، [آن] رژیم کودک‌کش و جلاد را به رسمیت شناخته‌اید.»

۲۰ شهریور ۱۴۰۱
«این‌که ورزشکار ما به علت مسابقه ندادن با فرستادگان رژیم صهیونیستی از مدال محروم می‌شود، در واقع یک پیروزی است و این یک پیروزی خیلی بزرگ است؛ این از آن پیروزی فنی اگر مهم‌تر نباشد، کمتر نیست... بنابراین، هر چه منافع هم داشته باشد نمی‌ارزد که انسان [با او مسابقه بدهد].»

۲۰ شهریور ۱۴۰۱
«خودشان آنجا که منافع‌شان اقتضا می‌کند، راحت از خطوط قرمز خودشان عبور می‌کنند، آن وقت آنجا که ورزشکار ما با طرف صهیونیست مسابقه نمی‌دهد، ایراد می‌گیرند و می‌گویند ورزش سیاسی نیست اما آن وقت که احتیاج دارند ورزش را سیاسی کنند، به بدترین شکل ورزش را سیاسی می‌کنند.»

۲۵ مهر ۱۴۰۲
«با این‌که از نفس افتاده ‌است، همچنان به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد و با سلاح به جان مظلومان افتاده ‌است؛ زن، کودک، پیر و جوان غیر مسلح را به قتل می‌رساند، زندانی و شکنجه می‌کند، خانه‌ها را ویران می‌سازد، مزارع و دارایی‌ها را نابود می‌کند. بعد از عملیات طوفان‌الاقصی آنچه جلوی چشم همه دنیاست جنایت و نسل‌کشی رژیم غاصب است؛ این را همه‌ دنیا دارد مشاهده می‌کند.»

۱ آذر ۱۴۰۲
«در اقدامی سیاسی به بهانه‌ جنگ، یک کشور را از حضور در همه میدان‌های ورزشی محروم می‌کنند (اشاره به روسیه در جنگ با اوکراین) اما همان‌ها ۵۰۰۰ کودک شهید را در غزه نادیده می‌گیرند! اینجا ورزش نباید سیاسی شود، اما آنجا به طور واضح سیاسی می‌شود، اشکالی هم ندارد! یک کشور را به بهانه‌ جنگ از مسابقات جهانی محروم می‌کنند، یک کشور را، یک دولت را به‌کلی نادیده می‌گیرند؛ نه این‌که به خاطر جنگ، [بلکه] به خاطر جنایت‌های جنگی و حتی به خاطر نسل‌کشی [هم] آن را از ورود در میدان‌های بین‌المللی محروم نمی‌کنند.» 

۱ آذر ۱۴۰۲
«البته امروز همه‌ دنیا علت این‌که چرا ورزشکاران ایرانی راضی به رویارویی با طرف صهیونیست نیستند را فهمیده‌اند؛ چون او جنایتکار است، چون برای یک دولت جنایتکار دارد ورزش می‌کند و داخل میدان می‌آید؛ کمک به او، کمک به رژیم تروریست و جنا‌یتکار است.» 

افتخار بزرگ قهرمانان سرافراز ایران
قهرمانان ورزش ایران به عنوان الگوی جوانمردی و مرام پهلوانی برای سایر ورزشکاران آزاد کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی، بار و بارها در دفاع از مردم مظلوم فلسطین از رقابت با نمایندگان رژیم صهیونیستی پرهیز و در عمل از به رسمیت شناختن این رژیم جعلی در عرصه ورزش خودداری کرده‌اند تا نام‌شان این‌چنین در تاریخ شرف و انسانیت ماندگار شود. 
در دهه‌های گذشته بیش از ۲۵۰ورزشکار زن و مرد ایرانی در بیش از ۲۴ رشته ورزشی با انگیزه‌های جوانمردانه در مسابقات و رویدادهای بین‌المللی از رویارویی با نمایندگان اسرائیل غاصب خودداری کرده‌اند که باتوجه به کثرت، در ادامه به نام برجسته‌ترین آنان اشاره شده است:امیررضا خادم (کشتی)، قاسم رضایی (کشتی)، بشیر باباجانزاده (کشتی)، احد پازاج (کشتی)، عبدا... چمن‌گلی (کشتی)، رسول جزینی (کشتی)، آرش میراسماعیلی (جودو)، محمدرضا رودکی (جودو)، مسعود حاجی آخوندزاده (جودو)، محسن ذکریا (جودو)، علیرضا امینی (سرمربی جودو)، محمد سلیمانی (تکواندو)، مهدی بی‌باک (تکواندو)، علی نصر آزادانی (تکواندو)، مجید احتشام‌زاده (تنیس روی میز)، ابراهیم رنجبر (پارا تیروکمان)، مجید کهتری (پارا تیروکمان) و صدها ورزشکار غیرتمند دیگر.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها