کسب رتبه یک کشوری شهرداری تبریز در بهره مندی از فاینانس خارجی

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز به تصویب شورا رسید

دو فوریت و متن لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار اجرای پروژه خط دوم قطار شهری تبریز به تصویب شورا رسید.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۱۱
نویسنده وحیده حاجی محمدیاری

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: یعقوب هوشیار در یکصد و شصت و یکمین جلسه پارلمان شهری تبریز و در جریان برگزاری این جلسه اظهار کرد: برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز ۴۲۰ میلیون یورویی اعتبار به صورت تسهیلات فاینانس لازم است.

وی افزود: ۵۰ درصد این اعتبار از طریق اوراق بانکی و ۵۰ درصد دیگر نیز با حمایت دولت تامین می‌شود.

وی از پیگیری تحقق تسهیلات فاینانس مورد نیاز اجرای خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: قرارداد ۴۲۰ میلیون یورویی خرید تجهیزات خط دو مترو تبریز به صورت فاینانس با طرف چینی منعقد شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: طبق پیگیری‌های مدیریت شهری تبریز در کنار نمایندگان استانی مجلس برای تخصیص اعتبار فاینانس پروژه خط دو مترو، خرید سیستم سیگنالینگ به همراه واگن‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: با طرف چینی قرارداد ارزی خرید تجهیزات به ارزش ۴۲۰ میلیون یورویی منعقد شده است و ضرورت دارد تامین مالی این قرارداد تسریع شود.

وی همچنین از ارتقا رتبه کشوری بهره‌مندی از فاینانس خارجی شهرداری تبریز تشریح کرد: شهرداری تبریز با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان استانی توانسته است از رتبه ششم به رتبه اول کشوری ارتقا پیدا کند.

هوشیار اضافه کرد: مکاتبات لازم برای تامین این اعتبار صورت گرفته است و با بروزرسانی مصوبه‌ها، مجوزهای وزارت کشور و شورای پول روند اجرای تامین اعتبار تسریع خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: خط دو پروژه مترو تبریز طراحی شده و نیازها و تجهیزات آن نیز مشخص است و باید روند انتقال ارزی قرارداد خرید تجهیزات، واردات و ترخیص هرچه زودتر انجام شود تا بتوانیم طبق وعده‌ها و زمانبندی اتمام این پروژه، شهروندان از خدمات خط دو مترو تبریز بهره‌مند شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها