فوتبالی‌ها بی‌شک می‌دانند که پست دروازه‌بانی سخت‌ترین کار این حرفه است. حالا شما حساب کنید با ۲۰کیلو لباس مخصوص، زمین یخی و با یک توپ بسیار کوچک سر وکار دارید. در اینجا اگر شما بتوانید با تمام این تفاسیر عنوان بهترین دروازه‌بان کاپ توسعه جهانی هاکی را به دست بیاورید، بی‌شک یکی از گل‌های مهم زندگی وهدف خود را زده‌اید. آرزو ایزدی، دروازه‌بان تیم ملی بانوان هاکی روی یخ ایران در این شماره از چالش‌های خود با دنیای یخی می‌گوید.
کد خبر: ۱۴۳۲۲۷۴
 
در دوران نوجوانی چقدر اهل ورزش بودی؟ 
از دبستان اهل ورزش بوده‌ام و از همان زمان هرکس ازمن این سؤال را می‌پرسید که در آینده می‌خواهی چکاره شوی، می‌گفتم دلم ‌می‌خواهد معلم ورزش شوم یا یک باشگاه ورزشی داشته باشم.در برهه‌های مختلف سنی، ورزش‌های مختلفی را امتحان کرده‌ام و هیچ‌وقت تعامل خود را با ورزش قطع نکردم. همچنین در دانشگاه، رشته تربیت بدنی را دنبال کرده‌ام و هیچ‌وقت ارتباط خود را با ورزش قطع نکردم.
 
با مطالعه و تحقیق وارد این حرفه شدید یا مسیرتان به این ورزش افتاد؟
یک زمانی ورزش اسکیت را دنبال می‌کردم و مربی من آقای شیخ جعفری، استعدادم را در این رشته شکوفا کرد تا در این حرفه ورزشی و در این پست به عنوان دروازه‌بان شروع به فعالیت کنم. درنهایت با راهنمایی و حمایت ایشان وارد این ورزش شدم و آن را ادامه دادم. در نتیجه این ورزش برای من ناگهانی پیش آمد و بدون مطالعه و تحقیق وارد این حرفه شدم.
 
سرمایی هستید یا گرمایی؟ ورزش زمستانی شما را اذیت نمی‌کند؟
در حقیقت من به‌عنوان دروازه‌بان ۲۰کیلو وزن لباس‌هایم است و این لباس متشکل از پد‌های قطور است و جابه‌جایی در آن برایم کمی سخت و مشکل است. همان حجم از لباس و وجود پد‌های مختلف گرمای خاصی را به وجود می‌آورد و زمانی که با آن وارد محیط یخی می‌شوم، احساس خوبی پیدا می‌کنم، چراکه آن سرما، گرمای لباس مرا خنثی می‌کند و حس خوبی در من ایجاد می‌شود.
 
بعضی‌ها برای دروازه‌بانی در ورزش‌های پرطرفدار مانند فوتبال دلیل‌های زیادی دارند. آیا دلیل خاصی علاقه شما را به سمت دروازه‌بانی در این رشته هدایت می‌کرد؟
اصلی‌ترین علاقه‌ام به این پست، سختی این کار و سختی دروازه‌بانی است. دروازه‌بانی در این رشته و حرفه مسئولیت پذیری فراوانی دارد و هراشتباهی‌ با ذره بین قابل مشاهده است. دراین رشته آدم باید از اشتباهات خود و دیگران به‌راحتی بگذرد و مسئولیت آن را بپذیرید و درنهایت از تمام افراد در بازی و تیم حمایت کنی. این ویژگی‌ها باعث شد تا به این پست علاقه‌مند شوم و در حقیقت، دروازه‌بانی هاکی روی یخ را زندگی می‌کنم.از همان اوایل خیلی دلم می‌خواست جا بزنم اما این رشته شخصیت متفاوتی از من ساخت و ویژگی‌های مختلف این رشته باعث شد تا این حرفه را ادامه بدهم. دروازه‌بانی و فشار‌های این پست مانع جا زدن من در این رشته شد.
 
آیا بعد از نایب قهرمانی و افتخارآفرینی در مسابقات آسیایی، جنس حمایت‌ها تغییری کرد؟
ما همیشه از حمایت پیست یخی برخورداریم و تشکر می‌کنم از آقای انصاری که پیست یخی را رایگان در اختیار ما می‌گذارد تا تیم ملی تمرین کند. به نظرم اگر ایشان نبود بستر پیشرفت برای هیچ‌کدام ما فراهم نمی‌شد و زمانی که هیچ مدالی نیز نداشتیم، باز حمایت‌های ایشان از ما قطع نمی‌شد.بعد از نایب قهرمانی جنس حمایت‌ها تغییر کرد و بسیاری از هزینه‌های ما به وسیله اسپانسری تامین شد‌ و همچنین تشکر می‌کنم از وزارت ورزش و جوانان بابت حمایت‌هایی که همواره برای ما داشتند.
 
از کدام اشتباه تیمی در بازی ناراحت می‌شوید؟
من از هیچ اشتباه تیمی ناراحت نمی‌شوم. اگر لحظه‌ای از این اشتباهات ناراحت شوم، می‌کوشم خودم را به لحظه کنونی برسانم و همه‌چیز را فراموش کنم.
 
بزرگ‌ترین داشته و نداشته‌ای که دارید، چیست؟
به‌نظرم داشته تمام ما هاکی باز‌ها این است که در طول این مدت، افرادی حضور داشته‌اند تا این ورزش و این حرفه جریان خود را ادامه بدهد. آقای صدقی همیشه حمایت‌مان می‌کرد و از طرف همه بچه‌ها از ایشان تشکر می‌کنم. خانم سنایی، کاپیتان تیم ملی نیز همیشه در کنار ما حضور دارد و از ایشان سپاسگزارم.
 
برای ورزش قهرمانی از چه مواردی چشم‌پوشی کردید؟
ورزش قهرمانی همزمان با مشغله کاری و زندگی شخصی بسیار سخت است. خیلی وقت‌ها از تفریحات گوناگونی که خیلی افراد آن را تجربه می‌کنند‌ من از آنها محروم بوده‌ام و خیلی وقت‌ها از دیدن خانواده‌ام به‌دلیل این ورزش زده‌ام.زندگی من در چارچوب ورزش و کار قرار دارد که سعی می‌کنم در نهایت به یک نتیجه خیلی خوب برسم.
 
چطور در زندگی گل نخوریم‌؟
در حقیقت امکان ندارد در زندگی گل نخوریم. در بازی هم فرقی نمی‌کند که بهترین دروازه‌بان جهان باشی بلکه هر دروازه‌بانی در بازی گل را دریافت می‌کند. مهم این است وقتی گل را دریافت کردی، چگونه خودت را به حالت اصلی برگردانی. به نظرم هاکی خیلی شبیه زندگی است و شما نمی‌دانید که چه زمانی گل را دریافت کرده‌اید. به نظرم فقط باید گل خورده خودمان را ساده بگیریم و در لحظه زندگی کنیم.
 
هاکی هم مانند تنیس یک ورزش گران حساب می‌شود‌؟
بله ورزش گرانی است، چراکه این وسایل و تجهیزات از خارج کشور باید تامین شود و به همین دلیل می‌توانم بگویم که ورزش گرانی محسوب می‌شود.
 
اگر پول خوبی به شما پیشنهاد شود، حاضرید دروازه‌بان فوتبال شوید؟
پول برای من چیزی نیست که با آن تصمیم‌گیری کنم. من دروازه‌بانی هاکی روی یخ را خیلی دوست دارم و این رشته و پست را زندگی می‌کنم. دروازه‌بانی بخشی از وجود من است و در ساخت شخصیتم تاثیر زیادی داشته و آن را با هیچی عوض نمی‌کنم.

امیرحسین علی‌نیافرد - نوجوانه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها