رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد‌های عمومی گلستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد‌های عمومی گلستان از ابتدای امسال تا پایان مهر درمقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان از تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد‌های عمومی گلستان از ابتدای امسال تا پایان مهر درمقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد .
کد خبر: ۱۴۳۲۰۴۵
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، علیرضا نورانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان  در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با بررسی درآمدهای عمومی استان به تفکیک درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدهای عمومی طبق گزارش های داده شده امیدوارکننده بوده است.وی افزود: تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد‌های عمومی استان از ابتدای امسال تا پایان مهر درمقایسه با مدت مشابه پارسال صورت پذیرفته است.

نورانی  تصریح کرد: در این جلسه ۴۳ طرح بالای ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با بیش از یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز تصویب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰ راهبرد موثر در توسعه استان برای سفر دوم رئیس جمهور به استان، بررسی و مصوب شد.

وی افزود: رسیدگی به حساب‌های فردی دستگاه‌ها و دانشگاه ها، به روزرسانی تعرفه‌های مالیاتی و افزودن ۲ رویکرد اقتصادی مردمی، از مصوبات دیگر این جلسه بود.

وی افزود: ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی به استان اختصاص یافته و سهم هر دستگاه نیز اعلام شده است.

نورانی  تصریح کرد: از این اعتبارات تخصیصی می‌توان به ۲۲ هزار میلیارد ریال به حوزه آب، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به حوزه حمل و نقل، ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به حوزه آموزش و پرورش و ۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به حوزه جهاد کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: رویکرد شورای برنامه ریزی و توسعه استان در توزیع اعتبارات، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت تکمیل و تقویت زیرساخت‌های توسعه اشتغال پایدار است، به‌طوری که پروژه‌هایی در اولویت تکمیل قرار بگیرند که به تحقق رشد اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال و حمایت از تولید شرکت‌های دانش بنیان ختم شوند.

نورانی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سند تحول روستا در دولت مردمی سیزدهم با هدف تثبیت جمعیت روستاها، مهاجرت معکوس و اصلاح ترکیب جمعیتی روستا، مهم ترین اولویت کشور است.

وی افزود: همراه سازی و همسوسازی ظرفیت دستگاه ها و نهادها با نیاز و اولویت های جامعه محلی (ایجاد انسجام و هم افزایی بین دستگاهی) مهم ترین سازو کار پیشبرد اهداف توسعه ای استان بایستی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان اظهار کرد: طرح تکام با هدف هم افزایی فعالیت ها و طرح مشابه استانی نظیر: منظومه روستایی، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی و جزء1 بند الف ماده 27 برنامه ششم توسعه و طرح توسعه بخش وشمگیر بایستی برنامه ریزی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها