کتاب «ابرهایی در شرق (بخش استرآباد و مازندران)» منتشر شد
از سوی انتشارات بنام (وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد گرگان)

کتاب «ابرهایی در شرق (بخش استرآباد و مازندران)» منتشر شد

در آیین تجلیل و تقدیر از خادمان عرصه کتاب گلستان

«انتشارات بنام» صدرنشین شد

در آیین تجلیل و تقدیر از خادمان عرصه کتاب استان گلستان با شعار«آینده خواندنی است»،  انتشارات بنام با ۴ عنوان کتاب در صدر انتخاب هیئت داوران قرار گرفت.
در آیین تجلیل و تقدیر از خادمان عرصه کتاب استان گلستان با شعار«آینده خواندنی است»، انتشارات بنام با ۴ عنوان کتاب در صدر انتخاب هیئت داوران قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۶۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان  در مراسم تجلیل و تقدیر از خادمان عرصه کتاب استان گلستان از فعالان عرصه کتاب و پژوهشگران تجلیل و قدردانی به عمل آمد. در این مراسم کتابخانه موسسه فرهنگی میرداماد  به عنوان کتابخانه نمونه ، پرستو قوشچی به عنوان سرپرست نمونه کتابخانه و شهلا سنایی به عنوان کتابدار نمونه معرفی شدند .
همچنین در این مراسم  سمفونی استرآباد؛ تالیف سیدمحمد میرموسوی ، فرهنگ کتول؛ تالیف حسین شکی ، نگاهی به تاریخچه جغرافیای طبیعی گرگان و دشت؛ تالیف مزدک دربیکی، رمضانعلی قائمی و محمود اخوان مهدوی ، سایبرنتیگ و جامعه هوشمند؛ تالیف نصرت ا... علیمی  که توسط انتشارات بنام(وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد) انتشار یافت به عنوان اثر برگزیده معرفی و از نویسندگان آن تقدیر و تجلیل به عمل آمد. در این مراسم همچنین از رحمت ا... رجایی مدیر مرکز دانشنامه گلستان و پژوهشگر مجموعه سه جلدی «پزشکی در سرزمین گرگان» که در سال 1400 توسط نشرپیک ریحان انتشار یافت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره معیارهای انتخاب بهترین کتاب سال استان گلستان، گفت: بدیع بودن موضوع، رعایت استانداردها در ساختار، فصل‌بندی، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استاندارها در ذکر منابع و مأخذ، بالا بودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و چاپ و رعایت استانداردهای تصحیح و ترجمه در خصوص آثار ترجمه و تصحیح‌شده از شاخص‌های آثار بوده است.

الهام متین سپس با اشاره به اینکه داوری آثار به‌صورت ملی بوده است، درباره جایزه کتاب سال گلستان، اظهار کرد: در دومین جایزه کتاب سال استان گلستان آثار در موضوع‌های ۱۰ گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شده است.

وی افزود: در این دوره درمجموع ۴۳ عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از داوری مرحله اول، ۱۳ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یادشده؛ پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل ۲ نفر از داوران، ۶ عنوان کتاب برگزیده و ۳ عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد.

یادآور می گردد، موسسه فرهنگی میرداماد توسط آیت ا... نورمفیدی در سال 1381 تاسیس و در حوزه های مختلف فرهنگی مشغول فعالیت است. برخی از بخش های موسسه عبارتند از: کتابخانه، مرکز دانشنامه گلستان، مرکز اسناد، تاریخ شفاهی، گفتمان دینی، انتشارات بنام و... موسسه فرهنگی میرداماد همچنین دارای فصلنامه ای بنام میرداماد است. این موسسه تا کنون مبتکر برگزاری نشست های فرهنگی بسیار و میزبانی از شخصیت های فرهنگی کشور، انتشارآثار ارزشمند بوده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها